تیر ماه امسال، 19 فقره مجوز برداشت شن و ماسه از معادن آذربایجان غربی صادر شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی با اشاره به فعالیت های حوزه معدن در تیر ماه امسال اظهار داشت: در این رابطه تعداد 19 فقره مجوز برداشت شن و ماسه و تعداد سه فقره پروانه بهره برداری با سرمایه ثابت 19 هزار و 695 میلیون ریال و اشتغال مستقیم 19 نفر صادر شده است.

عبدالحمید سرتیپی با اشاره به شرکت در همایش معاونین معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در این همایش در خصوص مسائل و مشکلات موجود در حوزه معدن از جمله اخذ حقوق دولتی، واگذاری حرایم معدنی، بروزرسانی آمار و اطلاعات، اصلاح قانون معادن، الزام به کارگیری کاداستر معادن، صلاحیت فنی و مالی متقاضیان معدنی، طرح مانیتورینگ معادن بزرگ، استفاده از مسئولین فنی دارای صلاحیت، نحوه بررسی طرح ها و گزارشات پایانی و برنامه آزاد سازی محدوده ها در مرحله دوم، هم اندیشی و تصمیم گیری شد.

سرتیپی به شرکت در جلسه هماهنگی برگزاری نمایشگاه تخصصی معدن و صنایع معدنی در استان نیز اشاره کرد و افزود: با توجه به ظرفیت های معدنی استان و لزوم توجه به سرمایه گذاری در این بخش در فضای تخصصی و بین المللی، برگزاری چنین نمایشگاهی با همکاری اتاق تعاون و سایر نهادهای مرتبط در دستور کار معاونت معدنی قرار گرفته است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی تصریح کرد: در تیر ماه امسال همفکری لازم در خصوص راهکارهای افزایش همکاری و تعامل با سازمان نظام مهندسی معدن در راستای استفاده بهینه از خدمات اعضای متخصص آن و توسعه فعالیت های معدنی انجام شد.

سرتیپی افزود: علاوه بر آن، چهار جلسه کمیته بررسی طرح ها و گزارشات پایانی در جهت صدور پروانه های اکتشاف، گواهی کشف و پروانه های بهره برداری تشکیل شد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.