فرمانده مرزبانی کشو:

هیچ تونلی برای قاچاق مواد مخدر وجود ندارد/ کشفیات مخدر در مرز پاکستان 7 برابر افغانستان

فرمانده مرزبانی کشور در مورد شیوه های قاچاق مواد مخدر و استفاده قاچاقچیان از تونل برای واردات مواد مخدر تأکید کرد: هیچ تونلی برای این منظور وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار قاسم رضایی در حاشیه جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر در جمع خبرنگاران در مورد شیوه های جدید قاچاقچیان مواد مخدر توضیحاتی داد.

وی در مورد استفاده از تونل توسط آنها گفت: هیچ تونلی برای قاچاق مواد مخدر وجود ندارد.

فرمانده مرزبانی همچنین در مورد استفاده از منجنیق برای عبور دادن مواد مخدر از مرزها گفت: این اتفاق در مرزهایی که دیوار کشی شده در شب‌ها می‌افتاد که با استفاده از امکانات اُپتیکی با قاچاقچیان مذکور مقابله شد.

وی تأکید کرد: متاسفانه 300 کیلومتر مرز مشترک با پاکستان در جنوب استان سیستان و بلوچستان بدون جاده و دسترسی است و ارتفاعات سر به فلک کشیده و دره های عمیق اجازه کنترل100 درصدی مرز را نمی‌دهد.

رضایی خاطرنشان کرد: سال گذشته بنا به دلایلی تنها 13 درصد طرح ها اجرایی شد و امیدواریم امسال با تخصیص منابع عقب افتادگی طرح‌ها جبران شود.

وی به وضعیت مناسب مرزهای مشترک با افغانستان اشاره کرد و گفت: با همکاری خوب مرزبانان افغانستانی، کنترل مرز این کشور سامان گرفته بطوریکه از ابتدای سال کشفیات ما از مرز مشترک با این کشور تنها 3.5 تن بوده است.

فرمانده مرزبانی ادامه داد: این درحالی است که قاچاق به مرزهای پاکستان منتقل شده و عملکرد ضعیف مرزبانی این کشور موجب شده تا 25 تن کشفیات را در مرز پاکستان شاهد باشیم.

وی با اشاره به تغییر مسیر قاچاق از خشکی به دریا گفت: امسال کشفیات ما در هرمزگان 2.5 برابر افزایش داشته است.

رضایی همچنین در مورد درگیری با قاچاقچیان گفت: تقریبا هفته‌ای 3 مورد درگیری مسلح با قاچاقچیان مواد مخدر ایجاد می شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار