فرهاد رهبر با بيان اين كه دانشمندان با عزت نفس بالايشان تا كنون اجازه نداه اند تا براي مراقبت از آنان محافظاني قرار دهيم ، گفت: با توجه به ت ر و ر هاي اخير حفاظت از جان دانشمندان هسته اي به طور نا محسوس و با آموزش هاي لازم در سطح كشور آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران فرهاد رهبر در حاشيه دومين سالگرد گراميداشت شهيد مسعود علي‌محمدي در دانشكده فيزيك دانشگاه تهران در جمع خبرنگاران، گفت:‌هدف شهيد علي محمدي هدف متعالي و بالا مرتبه بود كه به آن رسيد.

وي افزود:شهيد علي محمدي در عرصه علمي تلاش هاي بسياري داشت كه  80 مقاله علمي كه از آن شهيد به چاپ رسيده است گواهي از تلاشهاي علمي  شهيد به شمار مي رود.

رييس دانشگاه تهران با بيان اين كه شهيد علي محمدي در مسيري آغاز كرده بود گام هاي بلندي را برداشته است ،اظهار داشت:‌ و دانشجوياني كه شهيد علي محمدي  تربيت كرده است  همواره ره‌رو راه آن شهيد خواهند بود و  اهداف او را قطعا به تحقق خواهند رساند.

وي در پاسخ به سوال يكي از خبرنگاران مبني بر ترور شهيد مصطفي احمدي‌روشن ،گفت:ايادي استكبار اقتدار ايران را باور كرده و از تبديل شدن اقتدار علمي كشور به اقتدار ملي و استقلال ايران واهمه دارند و و با اين ترور دانشمند ايران براي بار ديگر  به جهانيان ثابت كردند كه از الگو شدن جمهوري اسلامي ايران براي كشورهاي ديگر هراس دارند.

رهبر با بيان اين كه ايران در بيداري اسلامي نقش اساسي را در منطقه و جهان ايفا ميكند ، اظهار داشت:‌بيداري اسلامي از سويي شكستن انحصار علم در دست ايادي استكبار وحشت آنها را به همراه داشته است و از سويي ديگر اين بيداري اسلامي خطر جدي براي ايادي استكبار به همراه دارد و اقدامات انجام شده آنان را نقش بر آب كرده است.

 وي در ادامه با بيان اينكه ايادي استكبار پس از طي  30 سال هنوز فرهنگ شهادت را ميان ملت ايران نشناخته اند، افزود:ايادي استكبار بدانند كه با  ترور دانشمندان و نخبگان راه بجايي نخواهند برد چراكه دانشجوياني كه اين نخبگان تربيت كرده اند  نخواهند گذاشت پرچم دانشمندان بر زمين بماند و دانشجويان با عزم و همتي بالاتر راه و  اهداف شهدا را  ادامه خواهند داد.

رهبر در پاسخ به سوالي يكي از خبرنگاران مبني بر حفاظت از جان دانشمندان هسته اي اظهار داشت: موضوع حفاظت از دانشمندان و نخبگان كشور را  با استادان هيات علمي مطرح كرده ايم ولي اين اساتيد با عزت نفس بالايشان تاكنون اجازه نداده اند تا در اين زمينه اقداماتي صورت پذيرد اما با توجه به ت ر و ر اخير حفاظت از جان دانشمندان هسته اي به طور نا محسوس و با آموزش هاي لازم  آغاز شده است.

وي در پايان ترور دانشمندان هسته اي را علي رغم اعلام تحريم ها و فشارها از سوي ايادي استكبار را بي اثر بودن تحريم ها دانست و بيان كرد:‌ ايران تحت شرايط تحريم‌هاي شديد به فناوري هسته اي دست يافته كه اين مهم توسط سرمايه هاي علمي رخ داده است كه در دنيا سرمايه اي بالاتر از اين سرمايه هاي انساني وجود ندارد و استكبار جهاني به دليل اين كه مي دانند ايران اسلامي با تكيه بر اين سرمايه ‌هاي انساني به اقتدار علمي و ملي دست خواهد يافت و مشكلات را برطرف خواهد كرد عزم خود را براي ت ر و ر دانشمندان جزم كرده است.ص3
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار