استاندار خراسان رضوی بر ضرورت تمرکز همکاری مشترک ایران و پاکستان در مقابله با فعالیت های تروریستی تاکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی رضا رشیدیان در دیداربا سفیر جمهوری اسلامی پاکستان در جمهوری اسلامی ایران، گفت: تحولات اخیر در منطقه ضرورت تمرکز خاص و همکاری های مشترک در مقابله با فعالیت های تروریستی را بیش از پیش افزایش می دهد.

وی افزود: با توجه به سابقه همکاری های گذشته ی دستگاههای امنیتی دو طرف، امروز ضرورت دارد این همراهی و همکاری بیش از پیش رشد یابد.

استاندار خراسان رضوی، بستر افراطی گری را فقر و جهالت ذکر و بیان کرد: ایران و پاکستان باید تلاش کنند با ظرفیت سازی برای ارتقا آگاهی، ایجاد درآمد و رفاه اقتصادی، این زمینه ها مسدود شود که توسعه مبادلات اقتصادی و تجارت بین دو کشور از جمله تلاش در این حوزه است.

رشیدیان در ادامه به دستاوردهای مذاکرات جمهوری اسلامی ایران با 1+5 نیز اشاره و خاطر نشان کرد: آنچه که این مذاکرات روشن کرد بدعهدی آمریکایی ها نه برای ما، بلکه برای مردم دنیا به ویژه اروپایی ها است.

وی ادامه داد: تعهداتی که طی این مذاکرات بین ایران و نمایندگان 1+5 امضا شد مورد تایید و توافق دولتها قرار گرفت و در همان چارچوب نیز قراردادهای اقتصادی امضا شد اما واکنش آمریکاییها در کنگره، خزانه داری و دولت آن کشور این بدعهدی را اثبات کرد.

انتهای پیام//ف.ض

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.