حمیدرضا حافظی به آخرین وضعیت اولین تجربه بلند سینمایی خود و نقش مهم مشاور فیلمنامه اشاره کرد.

حمیدرضا حافظی نویسنده و کارگردان سینما در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص آخرین وضعیت «السون و ولسون، مهمون‌ها رو برسون» گفت: نگارش نسخه اولیه فیلمنامه این اثر تا ده روز آینده تمام می‌شود و سپس نگارش نسخه نهایی آن آغاز خواهد شد.

این کارگردان با اشاره به اهمیت کار مشاور فیلمنامه عنوان کرد: فیلمنامه نویس وقتی که مشغول به کار است، آنقدر در داستان، اشخاص و درونمایه اثر خود غرق می شود که ممکن است خطاهای خود را نبیند. به نظرم مشاور فیلمنامه می تواند متن را از بیرون نگاه کند و نویسنده را از اشتباه بازدارد .

وی افزود: یک مشاور خوب فیلمنامه، سعی می کند هم از دریچه ذهن نویسنده ببیند و جهان اثر را درک کند و هم از بیرون کار را ارزیابی کند. او با انتقادهای سازنده و پیشنهادهای خوبی که می‌دهد، می‌تواند نویسنده را به ادامه مسیر در جاده اصلی یاری دهد.
 
وی ادامه داد: من در نگارش فیلمنامه سینمایی اخیر خود، به خوبی از نزدیک نقش موثر یک مشاور فیلمنامه را لمس کرده ام و با اطمینان می گویم، اگر فیلمنامه‌ام متن خوبی شود، آن را مدیون مهدی ارگانی هستم.

حافظی تصریح کرد: خوشحالم که شورای راهبردی سینمای کودک و نوجوان این شرایط را برای من فراهم کرد تا بتوانم از مشاوره مهدی ارگانی بهره‌مند شوم. به همین خاطر از فرشته طائرپور نیز که مشوق و راهنمای من در شکل گیری این فیلمنامه بوده، سپاسگزارم.                   

گفتنی است؛ حمیدرضا حافظی با سی سال سابقه نویسندگی و کارگردانی فیلم‌های کوتاه، سریال و تله فیلم کودک و نوجوان، قصد دارد نخستین فیلم بلند سینمایی خود را جلوی دوربین ببرد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.