کوهنورد خرمشهری به یاد شهدای مدافع حرم قله دماوند را فتح کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛سعید فکاری کوهنورد خرمشهری به یاد دو شهید مدافع حرم خرمشهر شهیدان محمدرضا عسکری فرد و علی منیعات به قله پنج هزار و 671 متری دماوند صعود کرد.

سعید فکاری گفت: صعود به قله دماوند به یاد شهدای مدافع حرم به همراه گروهی از کوهنوردان تهران و گروه کوهنوردان خارجی از کشورهای آلمان و ژاپن در روز 21 مرداد سال جاری آغاز و تا 25 مرداد به طول انجامید.

وی افزود:برای رسیدن به قله دماوند مسیرهای مختلفی وجود داشت که در جبهه جنوبی، رینه، گوسفندسرا، بارگاه سوم و آبشار یخی قرار دارند.

فکاری گفت:به همراه گروه از مسیر آبشار یخی در ارتفاع پنج هزار و 100 متری از سطح دریا که مرتفع ترین آبشار خاورمیانه محسوب می شود آغاز و بعد از پنج روز به قله دماوند صعود کردیم.

این کوهنورد خرمشهری با گله مندی از حمایت نکردن مسئولان ورزش گفت:با وجود معرفی از فرمانداری ویژه خرمشهر برای مساعدت برای اعزام به قله دماوند، از هیچ ارگانی حمایت نشده ام و با هزینه شخصی خود سفر کردم.

قله دماوند به ارتفاع پنج هزار و 671 متر به عنوان بام ایران و با شهرت جهانی یکی از منحصر به فرد ترین جاذبه های طبیعی ایران به شمار می رود.

کوه دماوند در 90 کیلومتری شمال شرقی تهران و 75 کیلومتری جنوب غربی شهر آمل در البرز مرکزی و بخش لاریجان قرار دارد و جاده توریستی هراز که تهران را به مازندران متصل می کند از نزدیکی آن عبور می کند.

وجود چشمه های گوگردی و آب گرم در جنوب شرقی کوه و متصاعد شدن گازهای گوگردی نشانه هایی از فعالیت آتشفشانی این کوه می باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.