نماینده پارلمان عراق: اگر ایران نبود، عراق به دست تروریسم سقوط می‎کرد

نماینده پارلمان عراق در سفر به تهران اظهار کرد اگر کمک های ایران نبود، عراق به دست تروریسم سقوط می کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ «عباس البیاتی» عضو شورای سیاست خارجی پارلمان عراق که در یک هیات پارلمانی به ریاست «سلیم الجبوری» به ایران سفر کرده است، در گفتگوی ویژه با پایگاه خبری العهد، اظهار داشت ایران نخستین کشوری بود که به کمک عراق در مبارزه با تروریسم شتافت.

وی این سفر را مهم خواند و گفت: سلیم الجبوری رئیس پارلمان و هیات همراه وی در سفر به ایران درباره چگونگی مقابله با تروریسم و بازسازی عراق پس از داعش با مقامات ایرانی بحث و گفتگو کردند.

البیاتی ایران را کشوری بزرگ و استراتژیک توصیف کرد و افزود: داشتن روابط خوب با این کشور، امنیت منطقه را تقویت می کند.

وی از حمایت های ایران از عراق در زمینه مبارزه با تروریسم و داعش تشکر و خاطرنشان کرد: تهران محور استراتژیک در معادلات منطقه محسوب می شود و همکاری ترکیه و ایران به نفع عراق و امنیت ملی عراق است.

نماینده پارلمان عراق ضمن ابراز تاسف درباره دخالت خارجی در حضور حشد الشعبی در جنگ با داعش افزود: نیروهای حشد الشعبی در جنگ آزادسازی موصل مشارکت خواهند کرد.

عباس البیاتی با تاکید بر اینکه ایران اولین کشوری بود که به درخواست کمک عراق برای مقابله با داعش پاسخ داد، گفت: اگر تلاش های ایران و فتوای مرجعیت دینی و حشد الشعبی نبود، عراق به دست تروریسم سقوط می کرد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار