مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی از فروش سوخت به ناوگان هوایی داخلی از فردا به صورت نقدی با کارتهای بانکی خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت پخش فرآورده های نفتی ایران طی چند ماه گذشته از روند پرداخت بدهی برخی ایرلاین ها ناراضی بوده و همواره تاکید بر اقدام به موقع شرکت های هواپیمایی نسبت به پرداخت بهای سوخت و خدمات داشته است اما با این وجود هنوز ایرلاین ها همکاری لازم در این خصوص نداشته اند.

بر اساس اعلام این شرکت ، در آبان ماه سال 1394، میزان بدهی ایرلاین ها بابت تحویل سوخت نزدیک به 10 هزار میلیارد ریال بود.

پیش از این ارایه سوخت به ایرلاین ها به طور نسیه انجام می شد که تخلف برخی شرکت های هواپیمایی در پرداخت بدهی ها را به دنبال داشت اما اکنون مدیرعامل شرکت فرآورده های نفتی از  فروش و تحویل سوخت به ناوگان هوایی داخلی کشور از فردا (یکم شهریورماه) به صورت نقدی از طریق کارتهای بانکی خبر داده است.

سید ناصر سجادی با بیان مطلب فوق افزود : کلیه زیر ساخت ها، امکانات و تجهیزات لازم در فرودگاه های سراسر کشور به منظور پرداخت نقدی سوخت از طریق بانک فرودگاه مربوطه و استفاده از کارت های بانکی معتبر فراهم شده و آماده بهره برداری است.

سجادی از مدیران شرکت های هواپیمایی خواست تا با تهیه و تامین کارت های بانکی معتبر، از جمله بانک ملت که به طور اختصاصی برای همین منظور طراحی و آماده شده نسبت به تحویل سوخت اقدام کنند.

وی با بیان این‌که این طرح از فردا برای تنها ٦ فرودگاه که دارای کمترین تعداد پرواز است، آغاز می‌شود گفت: این طرح تا پایان شهریورماه در  فرودگاه‌های سراسر کشور اجرایی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران ادامه داد: همه شرکتهای هواپیمایی از فردا ملزم به پرداخت نقدی سوخت در فرودگاه‌ها از طریق بانکهای عامل (خودپردازها و دستگاه‌های پوز) هستند.

وی اعلام کرد: از یکم شهریورماه امسال فروش و تامین سوخت شرکتهای هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، آسمان، ماهان، کیش ایر، تابان، کاسپین، زاگرس، آتا، قشم ایر، معراج، نفت و اترک تنها به صورت نقدی و با استفاده از کارت اعتباری بانکی امکانپذیر است.

به گفته سجادی، در صورت رعایت نکردن و اجرای این دستورعمل از سوی شرکتهای هواپیمایی همه مسوولیتها و تبعات ناشی از این اقدام به عهده شرکتها بوده و شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال مشکلات ایجاد شده نخواهد داشت.

وی تاکید کرد: با ایجاد زیرساختهای لازم در همه فرودگاه‌های کشور زمان اجرای این طرح از ابتدای مردادماه به همه شرکتهای هواپیمایی اعلام شده است.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در پایان از مدیران شرکتهای هواپیمایی خواست تا با تهیه و تامین کارتهای بانکی معتبر، از جمله بانک ملت که به طور اختصاصی برای همین منظور طراحی و آماده شده، نسبت به تحویل سوخت اقدام کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار