اهواز؛

خسارت 60 میلیون یورویی آتش به پتروشیمی بوعلی

آتش در پتروشیمی بوعلی خسارت 60 میلیون یورویی به بار آورد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،مديرعامل پتروشيمي بوعلي در خصوص ميزان خسارت وارده به اين پتروشيمي گفت:هنوز برآورد دقيقي از ميزان خسارت صورت نگرفته اما طبق اطلاعات به دست آمده ميزان خسارات بيش از 60 ميليون يورو است.

حمدرضا صاحب نسق افزود:حادثه آتش سوزي در بدترين قسمت کارخانه، يعني جايي که اتصالات و لوله از کنار کوره عبور مي کنند اتفاق افتاد که همين امر عمليات مهار را دشوار کرده بود.

وي اظهارکرد: بطور قطع نقص فني و نشتي هنگام انجام کار اصلي ترين دليل اين حادثه بوده ضمن اينکه نبايد اشکال در طراحي کارخانه را ناديده گرفت چرا که کوره ها در نزديکي لوله ها و اتصالات واقع شده و حتي ممکن بود ساير قسمت ها نيز دچار آتش سوزي شود.

مدير عامل پتروشيمي بوعلي سينا گفت: طبق برآورد بازرسان بيمه ميزان خسارت اين حادثه 60 ميليون يورو اعلام شده بود ولي طبق برآورد مهندسان شرکت اين خسارت بيش از 60 ميليون يورو است.

وي در خصوص زمان بهره برداري از واحد آسيب ديده، گفت: طبق تفاهم نامه با يک شرکت فرانسوي و مشاوره تفصيلي شرکت مهندسي و توسعه نفت(متن)، اقدامات بازرسي تجهيزات مورد نياز انجام شده و کارهاي تعميراتي در مراحل پاياني است.

صاحب نسق با اشاره به اينکه ميزان تجهيزات آسيب ديده اي که از مدار خارج شده بالغ بر 500 تن شامل انواع لوله، اتصالات و استراکچر است، اظهارکرد:در يک ماه سپري شده از حادثه پتروشيمي بوعلي بيش از 554 هزار و 500 نفر ساعت به صورت 24 ساعته فعاليت کرده تا بتوانند تجهيزات آسيب ديده را جمع آوري و بازسازي را آغاز کنند.

مديرعامل پتروشيمي بوعلي سينا در خصوص برج 8001 که با 121 متر ارتفاع يکي از بلندترين برج هاي پتروشيمي خاورميانه است، گفت: فعاليت هاي بازرسي بر روي اين برج هنوز ادامه دارد و مشاوران خارجي و داخلي بررسي مي کنند که آيا برج نياز به تعميرات داشته يا اينکه بايد تعويض شود.

وي افزود:برج هنوز برداشته نشده، اما اگر قرار باشد برج جديدي جايگزين آن شود حتما پس از اقدامات لازم که حدود 10 روز به طول مي انجامد از تجهيزات و تکنولوژي نوين موجود که ظرفيت بيشتري دارد، استفاده خواهد شد.

يکي از واحدهاي مجتمع پتروشيمي بوعلي سينا واقع در منطقه ويژه اقتصادي بندر امام خميني(ره) شهرستان بندر ماهشهر 16 تير امسال دچار آتش سوزي شد که پس از سه روز اين آتش خاموش شد.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار