پشتیبانی امور دام خوزستان بیش از 70 هزار تن جو از بورس خریداری کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،مدیرکل شرکت پشتیبانی امور دام خوزستان گفت: ما به نمایندگی از سایر استان‌ها تاکنون 70 هزار و 554 تن جو برای ذخیره شرکت پشتیبانی امور دام کشور از طریق بورس خریداری کردیم.

هادی سلامات اظهار کرد: از این میزان محصول خریداری شده، 6 هزار و 415 تن جو برای ذخایر شرکت پشتیبانی امور دام خوزستان بوده و 64 هزار و 139 تن دیگر جهت ذخیره سازی برای سایر استان‌ها و توسط نمایندگی خوزستان خریداری شده است.

وی افزود: ارزش ریالی تمام جو خریداری شده توسط این شرکت بیش از 50 میلیارد تومان است که از طریق بورس پرداخت شده و جو خریداری‌شده در انبارهای شرکت‌های پشتیبانی مربوطه در استان‌های مختلف ذخیره شده است.

سلامات تصریح کرد: شرکت پشتیبانی امور دام خوزستان امسال با توجه به عرضه جو استان در بورس در قالب فروش تضمینی، 14 هزار و 728 تن جو از کشاورزان خوزستانی تحویل گرفته است.

وی ادامه داد: این شرکت به عنوان مباشر خرید، جو را از کشاورزان تحویل می‌گیرد و با هماهنگی با سازمان بورس کالای ایران، آن را وارد تابلو بورس می‌کند و پس از به فروش رسیدن پول آن را ظرف 48 ساعت به حساب کشاورز واریز خواهد کرد.

سلامات عنوان کرد: متوسط قیمت جو به فروش رسیده در بورس 650 تومان به ازای هر کیلوگرم است اما نرخ اعلام شده توسط دولت 10 هزار و 28 ریال است که دولت مابه‌التفاوت آن را پس از تأمین اعتبار به حساب کشاورز واریز می‌کند.

وی گفت: از 14 هزار و 728 تن جو تحویل گرفته شده از کشاورزان استان، تاکنون 14 هزار و 700 تن آن در بورس به فروش رسیده که از این میزان 6 هزار و 415 تن آن را شرکت پشتیبانی امور دام خوزستان خریداری کرده است.

سلامات خاطرنشان کرد: جو خریداری شده توسط این شرکت برای ذخیره در انبارهای استان دریافت شده است.

انتهاي پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار