رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان انار گفت: همکاری و توجه مسؤولان به ویژه شبکه بهداشت و درمان و شهرداری برای نظارت و ساماندهی وضعیت کشتارگاه دام این شهر ضروری است.

کشتارگاه انار نیاز به نظارت داردبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، جعفر کافی تأکید کرد کشتارگاه دام نقش مهمی در سلامت و بهداشت جامعه دارد و خواستار همکاری و توجه مسؤولان شهرستان به ویژه شبکه بهداشت و درمان و شهرداری با شبکه دامپزشکی این شهرستان برای نظارت هرچه بیشتر و بهتر شدن وضعیت و ساماندهی کشتارگاه دام شد.

وی با اشاره به اینکه بیماری تب خونریزی‌دهنده کریمه‌کنگو یک بیماری ویروسی است که بین انسان و دام مشترک است افزود : انتقال این بیماری از طریق نیش کنه، خون و ترشحات خونی بیماران و دام آلوده انجام می‌گیرد که در صورت عدم یا تأخیر در درمان موجب مرگ بیمار می‌شود.

کافی بیان کرد: برای مقابله با این بیماری باید سمپاشی دوره‌ای در محل نگهداری دام، دامداری‌ها، کشتارگاه‌های دام و ... برای از بین بردن کنه‌ها، رعایت بهداشت در تماس با بیماران و استفاده از لوازم حفاظت شخصی در هنگام ذبح دام صورت گیرد وانار نیاز به کشتارگاه بروتری برای مقابله با بیماری ها دارد.


وی گفت: به‌منظور جلوگیری از شیوع بیماری باید از کشتار سنتی و خارج از محیط کشتارگاه دام جلوگیری کرد و کارکنان کشتارگاه از وسایل حفاظت شخصی استفاده کنند.
کشتارگاه انار سنتی و بدون تجهیزات مدرن می باشد.
انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار