وزارت خارجه آمریکا با وقاحت تمام، از فروش انواع سلاح‌ها به عربستان سعودی در جنگ یمن دفاع کرد.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با گذشت نزدیک به 2 سال از تجاوز آشکار و ددمنشی ائتلاف مزدور سعودی به سرزمین در خون غلطیده یمن، همچنان حامیان گستاخ دژخیمان آل سعود از پشتیبانی خود از جنگ‎طلبان منطقه دست نمی‎شویند.

دولتمردان ایالات متحده بعنوان بزرگ‎ترین حمایت کننده جنگ‎افروزی در منطقه، باری دیگر نسبت به تجهیز ارتش کودک‎کش عربستان تأکید ورزیدند.  وزارت خارجه آمریکا در آخرین نشست خبری سخنگوی این وزارتخانه، از فروش انواع سلاح‌ها به عربستان سعودی دفاع کرده است. اما در واکنش به اظهارات وزیر خارجه آمریکا، یک روزنامه آمریکایی خواستار توقف فروش تسلیحاتی واشنگتن به ریاض شده است. 

خون‎آشام سعودی همچنان در عطش خون کودکان یمنی؛ فریادهایی بی‎صدا در

 روزنامه نیویورک تایمز در مطلبی که هیات تحریریه آن را منتشر کرده، تصریح کرده است: "تا زمانی که کشتار یمن پایان نیافته، فروش تسلیحات به عربستان سعودی را متوقف کنید. در ابتدای مطلب این روزنامه نزدیک به مواضع دموکرات‌ها آمده است: «یک بیمارستان مرتبط با سازمان پزشکان بدون مرز. یک مدرسه. یک کارخانه چیپس. اینها از منظر حقوق بین‌الملل تاسیساتی هستند که در یمن نباید اهداف مشروع حملات نظامی باشند. اما با این حال، در روزهای اخیر جنگنده‌های ائتلاف به سرکردگی رژیم عربستان سعودی آنها را هدف قرار دادند و بیش از ۴۰ غیرنظامی را قتل عام کردند. 

واشنگتن شریکی وفادار در خون‎خواری جلادان ریاض

نظر به پشتیبانی بی‎شائبه نظامی - تسلیحاتی دولت آمریکا از رژیم سعودی، بی‎شک از واشنگتن یار وفادار و شریک در کشتار مردم مظلوم یمن تلقی می‎شود. شاید حمایتهای ایالات متحده از آل سعود، بزرگ‎ترین باج‎دهی این دولت در یک دهه اخیر بمنظور نیل بر اهداف منطقه‎ای خودیش باشد.

حال اینکه چرا کنگره آمریکا در برابر فروش جنگ‎افزار به حکام ریاض مخالف نمی‎کند یا حداقل سکوت اختیار کرده خود علامت بزرگی‎است که پاسخ آن در جیب سناتورهای آمریکایی است. سناتورهایی که هر آینه در مورد توافق هسته‎ای غرب با جمهوری اسلامی ایران زیاده گویی کرده و اشعار هپروتی می‎سرایند، چطور دغدغه کشته شدن زنان و کودکان بی‎پناه را ندارند.

خون‎آشام سعودی همچنان در عطش خون کودکان یمنی؛ فریادهایی بی‎صدا در

 در این میان چرا رئیس‌جمهوری آمریکا که دائما با حق وتوی خود در جامعه جهانی طنازی می‎کند، جلوی فروش تسلیحات به عربستان و همپیمانان منطقه‎ایش را نمی‎گیرد. امروز نه تنها جملگی این پرسش‎ها بی‎پاسخ مانده بلکه در اوج وقاحت، جهانیان شاهد تشدید حملات هوایی سعودی‌ها بر سر مردم بی‎گناه یمنی است.

اهدافی که با کوردلی سعودی‎ها ویران می‎شود

 پرسشی دیگر؛ تجاوز مستمر جنگنده‎های ریاض چه در ساعات آتش بس و چه در زمان جنگ، نشان دهنده چه موضوعی است؟ نخست آنکه، سعودی‌ها و ائتلاف ‌آنها هنوز نیاموخته‎اند که چطور اهداف نظامی را شناسایی کنند  و در حالتی جنون‎آمیز بصورت کور بمبهای انباشته شده خود را بر سر زنان و کودکان یمنی آوار می‎کنند.

حمله اخیر به بیمارستان که ۱۵ نفر را کشت، چهارمین حمله امسال به تاسیسات مورد حمایت پزشکان بدون مرز بوده در حالی که به همه طرف‌ها دقیقا گفته شده که بیمارستان‌های پزشکان بدون مرز کجا قرار دارند. گزارش اخیر سازمان ملل درباره تلفات جنگ در یمن حکایت از آن دارد که؛ مقصر ۶۰ درصد از قتل عام و مجروح شدن کودکان یمنی در سال گذشته، حملات هوایی به سرکردگی رژیم عربستان سعودی بوده است. 

در ادامه گزارش این گزارش آمده است: رییس جمهوری کاخ سفید بدون مجوز رسمی کنگره از تداوم جنگ در یمن حمایت می‎کند و حتی، به نوکران منطقه‎ای خود متعهد شده، تسلیحات بیشتری بفروشد. در مجموع باید گفت؛ اوباما از آغاز ریاست جمهوری خود، ۱۱۰ میلیارد دلار سلاح از قبیل بالگردهای آپاچی و موشک به سران سعودی‌ فروخته است. 

خون‎آشام سعودی همچنان در عطش خون کودکان یمنی؛ فریادهایی بی‎صدا در

استشمام بوی خون با دلارهای نفتی و سیری ناپذیری سناتورهای سنا

غالب تحلیل‎گران نظامی و سیاسی بر این باورند، آمریکا به تداوم جنگ سعودی‌ها در یمن دامن زده و ضرورت دارد هر چه سریعتر حمایتهای سبوعانه خود را از جنگ یمن متوقف کند. با این وجود ما شاهد هستیم، وزارت خارجه آمریکا فروش محتمل ۱.۱۵ میلیارد دلار بیشتر مهمات و تانک‌ها به عربستان سعودی را تایید و تصویب کرده است؟!

 با توجه به نهر خونی که آل سعود در شهرهای یمن به راه انداخته است، کنگره آمریکا  حتما توان جلوگیری از  فروش تسلیحاتی به عربستان را دارد. اما شاید سیاست بازی نمایندگان دقل‎باز آمریکایی، همچنان بر لبریز شدن صندوق ارزی خود از راه فروش خون کودکان یمن بر جانیان ریاض تاکید ورزد.

امپراتوری دروغ، یار دوازدهم سفاکان سعودی

خون‎آشام سعودی همچنان در عطش خون کودکان یمنی؛ فریادهایی بی‎صدا در

استیصال جلادان سعودی در برابر اتهام بی‎سابقه کشتار کودکان یمنی با بسیج امپراطوری رسانه‎ای غرب و اعراب مرتجع برای تطهیر چنگال خون آلود آل سعود همراه بود. آنها برای استنکاف از موضوع نسل کشی کودکان یمن و نیز تحت فشار قرار دادن سازمان ملل، به مشروع دانستن حضور نظامی عربستان در یمن مهر تأکید زدند؟!

 اما تلاش رسانه‎های حامی تروریسم سعودی نافرجام ماند و با اثبات کودک کشی عربستان، دولتمردان ریاض به این نتیجه رسیدند، پیامدهای اتهام کودک کشی خطرناک است و از این پس قادر به آزمایش موشک‎های جنگنده‎های آمریکایی فوق پیشرفته خود را برای بمباران مدارس، بیمارستان ها، بازارها و کارخانه‎ها کودکان، زنان و غیر نظامیان بی گناه، گرسنه و در محاصره یمنی نیستند. سعودیها آن قدر وقیح هستند که تمایل ندارند بخاطر تارومار انسانهای بیگناه از هیچ مرجعی مورد باز خواست قرار بگیرند.

 سازمان ملل! آسوده بخواب؛ یمن در امن و امان است.

خون‎آشام سعودی همچنان در عطش خون کودکان یمنی؛ فریادهایی بی‎صدا در

متاسفانه امروز سازمان ملل و یا به تعبیر بهتر سازمان دول غربی، تسلیم فشارهای پادشاه سعودی شده و نام آن را از فهرست سیاه کشورهایی که کودکان را می کشند، خارج نموده است. این موضوع حاوی یک پیام آشکار است. طوفان قاطعیت نیروهای ائتلاف از بازخواست در امان است و جنایت‎های آن حداقل در کوتاه مدت تداوم خواهد داشت.

«عقب نشینی سازمان ملل متحد و دبیرکل  بی‎کفایت و خود فروخته آن، بان کی مون از موضع قبلی خود با خارج کردن نام منحوس عربستان سعودی از تومار سیاه کشتار و قطع عضو کودکان، به معنای تسلیم شدن در برابر فشارهای گسترده دولت عربستان از طریق هم پیمانان خود و عبدالله المعلمی، نماینده‎ مزدور ریاض در این سازمان می‎باشد.

رویکردی که  علاوه بر ضربه زدن به اعتبار و حیثیت نداشته این نهاد بین‎المللی ، همدستی آن را در جنگ علیه شهروندان یمن نشان می‎دهد و این مغایر با معیارهای حقوق بشری است. حقوق بشری تنها گاهی اوقات صدایش در می‎آید، ان هم در جهت استیفای حقوق تروریستها- همجنس گرایان -القای هلوکاست و...

طوفان قاطعیت و زلزله سیاسی در حاکمیت سعودی

خون‎آشام سعودی همچنان در عطش خون کودکان یمنی؛ فریادهایی بی‎صدا در

با تمام  خونهایی که رجال سیاسی عربستان در یمن ریخته‎اند اما در صحنه میدانی باید گفت، طوفان قاطعیت به غایت شکست خورده و نه تنها هیچ یک از اهداف خود را محقق نساخته، بلکه نتایج کاملا معکوسی در پی‎داشته که مهمترین آن بوجود آمدن شکافی عمیق بین دستگاه حاکمیتی شاهزادگان ریاض است. باید افزود: نظر مردم عربستان در راه اندازی جنگ با یمن مورد ارزیابی قرار نگرفته و آنها هیچ دخالتی در این کارزار نداشته‎اند اما شور انتقام مردم یمن روزی دامان آنها را خواهد گرفت.

در هیچ یک از ادوار جنگ‎های دنیا، خون مظلومی پایمال نشده و نخواهد شد. بی‎تردید زلزله سیاسی پایه‎های سلطنت بیمار عربستان را بیش از هر روز دیگری سست کرده است و صحنه بین‎الملل بزودی شاهد فروپاشی منفورترین نظام حاکم بر در جهان خواهد بود.

خون‎آشام سعودی همچنان در عطش خون کودکان یمنی؛ فریادهایی بی‎صدا در

وقتی چک پنتاگون هم برگشت می‎خورد

طبق گزارش‌ها ارتش آمریکا،پرسنل و نیروهای خود را که در بخش هماهنگی با عملیات هوایی ائتلاف به رهبری عربستان در یمن فعالیت می‌کردند، از عربستان سعودی خارج کرده است.همچنین شمار نیروها در بخش‌های دیگر مرتبط با برنامه‌ریزی این عملیات را نیز به شدت کاهش داده است.

کاهش حمایت واشنگتن از ریاض می‌تواند در چند ماه آینده سرنوشت جنگ یمن را دگرگون و شکاف اختلافات میان آمریکا و عربستان را عمیق‌تر کند. به نظر می‌رسد که به دنبال افزایش تلفات غیر نظامیان در عملیات هوایی ائتلاف به رهبری عربستان در یمن، آمریکا دخالت خود را در این حملات کاهش داده است.

به گزارش اخبارالساعه، در بیانیه وزارت دفاع آمریکا خطاب به سعودی‌ها نوشته شده است: «حمایت مشورتی ما از ائتلاف حمله به یمن به سرکردگی عربستان خیلی ضعیف است و به شکل چک سفید امضا نیست.»

از سوی دیگر «آدام استامپ»، سخنگوی رسمی پنتاگون گفته است:« حتی اگر ما در دفاع از سرزمین‌های عربستان به آنها کمک کنیم دلیل بر این نیست که نسبت به جنگ این کشور علیه یمن ابراز نگرانی نکنیم.»وی افزود: «ما در گفت‎وگوهای خود با مقامات عربستانی به آنها گوشزد کرده‎ایم که می‌بایست برای به حداقل رساندن خسارت و تلفات مردم یمن تلاش کنند.

اتحاد ناگسستنی ریاض - واشنگتن در مکیدن خون مردم یمن

خون‎آشام سعودی همچنان در عطش خون کودکان یمنی؛ فریادهایی بی‎صدا در

گفتنی است: در طول تجاوز نظامی دژخیمان سعودی به یمن، هواپیماهای سوخت‎رسان آمریکایی وظیفه سوخت رسانی هوایی جنگنده‌های سعودی و دیگر همپیمانان آنها در ائتلاف عربی را برعهده داشته اند و هنوز هم این کار توسط آمریکا انجام می‌شود.

«کریس شروود»، یک سخنگوی وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون گفته است:« این تغییر تاثیری بر تعهد آمریکا برای حمایت از ارتش عربستان ندارد. از سوی دیگر «احمد عسیری»، سخنگوی ائتلاف عربی از اهمیت تأثیر خروج مشاوران نظامی آمریکا بر روند عملیات ائتلاف عربی کاسته و گفته است: روابط میان عربستان و آمریکا استراتژیک است.

شاید آمریکا تغییری را در پایگاه‌های خود ایجاد کرده باشد اما این مسئله تأثیری بر روابط مشترک میان دو کشور ندارد.؟! این در حالی است که مقام‌های آمریکایی تصریح کرده اند که کاهش نیروهای آمریکایی مرتبط با عملیات ائتلاف در یمن ارتباطی با افزایش نگرانی‌های بین‎المللی در خصوص حملات به مناطق مسکونی غیر نظامی یمن ندارد.

خون‎آشام سعودی همچنان در عطش خون کودکان یمنی؛ فریادهایی بی‎صدا در

از سوی دیگر«سارا مارگن»، عضو ارشد دیده بان حقوق بشر با اشاره به سفر قریب الوقوع «جان کری»، وزیر خارجه آمریکا به عربستان تاکید کرد: «سفر وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌تواند پایانی برای تجاوز این کشور به یمن باشد.»

این گروه مدافع حقوق بشر با اشاره به کشته شدن هزاران شهروند یمنی به وسیله حملات هوایی عربستان، تصریح کرده است: «کری باید دولت عربستان را وادار کند تا در برابر اقدامات خلاف و ضد حقوق بشری خود در تجاوز به یمن پاسخ دهد.» مارگن تصریح کرده است: «دولت عربستان باید در مورد اقدامات خلاف خود در مجامع بین المللی پاسخگو باشد. 18 ماه پیش ثروتمند‎ترین کشور جهان عرب با هدف تجزیه به فقیرترین کشور عربی حمله کرده است.اما علاوه بر اینکه به اهداف خود نرسیده است بلکه دچار مشکلات جدید نیز شده است.

جمهوری اسلامی ایران یگانه پرچم‎دار دفاع از ملت مقاوم یمن

خون‎آشام سعودی همچنان در عطش خون کودکان یمنی؛ فریادهایی بی‎صدا در

ماه‎ها از تجاوز وحشیانه ارتش اجاره‎ای عربستان به سرزمین مقاوم یمن می‎گذرد. پادشاه آدم‎کش سعودی در سکوت و بی‎تفاوتی محض جامعه جهانی دست به کشتار ددمنشانه زنان و کودکان و غیر نظامیان یمنی زده است. متاسفانه سازمانهای بین‎المللی و در رأس آن سازمان ملل متحد بی‎کفایتی و ناکارآمدی خود را در این کارزار خون‎بار به همگان ثابت کرده است.

امروز جمهوری اسلامی ایران بعنوان عالی‎ترین و قدرتمندترین مدافع حقوق ملتهای جنگ‎زده به ویژه یمن، سکوت محض مردم دنیا در برابر جنایات سعودی شکسته است. سکوتی که حتی با ضجه‎های کودکان زیر آوار مانده یمنی، خود را به یک خواب‎مرگی بی‎شرمانه زده است.

اما پهنه شهیدپرور ایران زمین، با این بی‎تفاوتی‎های دنیا به ویژه اعراب مرتجع منطقه در طول هشت سال دفاع مقدس به خوبی آشنایی دارد. از این رو مردم ظلم ستیز ایران با پشتیبانی همه جانبه خود از محور مقاومت در یمن، لگد بر طشت هبوط و اضمحلال وجدان جامعه جهانی زده است و تا روزی که خاک یمن از لوس وجود وهابیت ننگین پاک نگردد به حمایت خود از مردم یمن استوار خواهد بود.

گزارش از محمدرضاشجاعیان

انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۶ ۰۱ شهريور ۱۳۹۵
بجای این حرفها بررسی کنید ببینید چرا حقوق ارتشیا رو پرداخت نکردن ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۱ ۰۱ شهريور ۱۳۹۵
دین مسیحی دین کاتولیک آمریکا روسیه فرانسه اسپانیا آلمان برزیل آراژانتین استرالیا هند پاکستان انگلستان اسکاتلند ایرلند اکراین هلند بلژیک دانمارک رومانی مولداوی چک سوییس اتریش ترکیه به ارتش یمن و انصاالله کمک نظامی دارویی پزشکی کنید تا القاعده یمن از بین رود ،آل سعود آل خلیفه از بین روند
و شیعه یمن بر تروریست ها پیروز شوند
آخرین اخبار