در حال حاضر بیش از ۵ هزار خانوار در شرق اصفهان از گاز بی‌بهره‌اند که عملیات اجرای گازرسانی به این خانوارها آغاز شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،مدیر عامل شرکت گاز استان با اشاره به اینکه درآینده نزدیک گاز کشی به چند هزار خانوار شرق اصفهان انجام می‌گیرد، ادامه داد: در این روش ابتدا گاز در ایستگاه اصلی (مادر) که در شهرستان نایین است، احداث می‌شود، توسط کمپرسور تا فشار سه هزار پوند بر اینچ مربع (PSI) فشرده سازی و داخل مخازن مخصوص تزریق و پس از آن توسط کامیون های مخصوص، حمل و به ایستگاه های مصرف (دختر) منتقل می‌شود.

سید مصطفی علوی افزود: ۱۹۵ کیلومتر شبکه‌ و لوله کشی گاز در سطح چهار شهر و دو روستا از شرق اصفهان انجام شده است.

وی با بیان اینکه در این پروژه بزرگ یک ایستگاه مادر و شش ایستگاه دختر احداث و راه اندازی خواهد شد، ادامه داد: در ایستگاه دختر فشار گاز این مخزن به فشار ۶۰ پوند بر اینچ مربع (PSI) کاهش یافته و به شبکه تزریق می شود.

علوی افزود: با بهره برداری از پروژه گازرسانی به این شهرها، ضریب نفوذ گاز در بخش شهری استان به ۱۰۰ درصد می رسد و اصفهان به استان سبز تبدیل خواهد شد.

مدیر عامل شرکت گاز استان اصفهان ادامه داد: ریل گازرسانی به این چهار شهر که در فاصله زیادی از خط انتقال سراسری، قرار گرفته اند دو گزینه پیش رو است؛ گازرسانی از طریق اجرای خطوط انتقال، که با توجه به ایجاد هزینه سرانه ۳۳۶ میلیون ریال مقرون به صرفه نبوده بنابراین گاز رسانی از طریق سی ان جی با توجه به هزینه کمتر آن در دستور کار قرار گرفت.

وی، تصریح کرد: در گازرسانی به روش سی ان جی، اجرای خط انتقال و خط تغذیه مورد نیاز نیست در صورتی که به شیوه اجرای خطوط انتقال، حدود ۳۲۰ کیلومتر خط انتقال و ۱۸۴ کیلومتر خط تغذیه مورد نیاز است.



انتهای پیام/ب

برچسب ها: اصفهان ، گاز ، شرکت گاز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار