125مددجوی زندان های مازندران که از تحصیل بازمانده بودند امروز جشن فارغ التحصیلی برگزار کردند.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازساری، این زندانیان دوره های تحصیلی آموزش را از نیمسال دوم سال تحصیلی 94-93 آغاز کرده بودند و اکنون موفق به گذراندن دوره های تحصیلی در مقاطع متوسطه اول و دوم شدند.

مدیرکل زندان های مازندران در این مراسم گفت: براساس توافق نامه با اداره کل آموزش و پرورش استان ،زندانیان بازمانده از تحصیل در مقطع سواد آموزی، متوسطه ، دبیرستان و بی سواد از فرصت داخل زندان برای ادامه تحصیل می توانند بهره مند شوند.

علی اکبر غفاریان مسلمی افزود: ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی برای زندانیانی براساس تفاهم نامه با دانشگاه پیام نور در این دانشگاه مهیا شده است.

وی هدف از ادامه تحصیل زندانیان زندانیان راکسب شغلی مناسب و بهتری برای خود و خانواده زندانیان بعد از آزادی از زندان بیان کرد.

میرشفیعی معاون آموزشی اداره کل آموزش و پرورش مازندران نیز گفت: 41 نفر نیز در ترم تابستان درحال گذراندن کلاس های درس هستند.

تقیان معاون نهضت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه دولت از دو سال قبل سرانه سوادآموزی به نوآموزان پرداخت می کند،گفت: سرانه هر سواد آموز در طول دوره 700هزار تومان است که پس از با سواد شدن به آموزنده داده خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.