تولید محصولات گلخانه ای استان یزد در جایگاه نخست کشورقرار دارد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، از یزد؛مدیر تعاون روستایی استان یزدگفت:66 درصد سطح اراضی قابل کشت استان به محصولات باغی اختصاص دارد و این استان در تولید محصولات پسته ، انار و زرد آلو به ترتیب رتبه سوم ، چهارم و ششم کشور و در محصولات گلخانه ای رتبه نخست را دارد.

علی جهازی افزود:تعداد بهره برداران گلخانه های استان را سه هزار و 300 نفر اعلام و گفت: مجموعا 14هزار نفر به صورت مستقیم در این بخش در استان فعالیت دارند.

وی گفت:  در حال حاضر سطح زیر کشت گلخانه ای استان که عمدتاً محصول خیارسبز است به حدود یک هزار و 320 هکتار رسیده و تولیدی معادل 382 هزار تن در سال را در بر دارد. 

جهازی ادامه داد: سالانه معادل سه میلیارد و 480میلیارد ریال درآمدزایی حاصل از تولید این محصول در استان بوده است.

وی یادآور شد: شرکت تعاونی روستایی اشکذربه عنوان یک شرکت تعاونی تخصصی موفق در بخش تولید و بازار رسانی محصولات کشاورزی با عضویت 144 گلخانه دار و بیش از 60 هکتار سطح زیرکشت فضای گلخانه ای در سطح منطقه مشغول به فعالیت بوده و سالانه بیش از سه هراز و 800 تن انواع محصولات گلخانه ای را به بازارهای هدف خارج از کشور صادر می کند.


شهرستان اشکذر با 30هزار نفر جمعیت و در فاصله 20 کیلومتری از مرکز استان با سطح زیر کشت نزدیک به 400 هکتار دومین قطب کشاورزی گلخانه ای استان یزد محسوب می شود. 
انتهای پیام/ی
برچسب ها: گلخانه ، یزد ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.