دفتر حمایت کننده رسانه‌های آزاد افغانستان (نی) ضرب و شتم یک فعال رسانه‌ای و مدنی در ولایت بغلان را محکوم کرده است.

نی: لت و کوب فعال رسانه یی از سوی ماموران امنیت ملی را محکوم کردبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، نی با نشر خبرنامه ی نوشته است که دفتر حمایت کننده رسانه های آزاد افغانستان ضرب وشتم فعال رسانه‌ای از سوی ماموران امنیت ملی را محکوم کرده است.

در خبرنامه آمده است که این کار ماموران امنیت ملی غیر قانونی است و آنان (ماموران امنیت ملی) باید هر چه زودتر بازداشت شوند.

عبدالنصیر غفاری، یکی از فعالان رسانه‌ای و جامعه مدنی در ولایت بغلان است.

او پیش از این در صفحه فیسبوک خود از سقوط ولسوالی دهنه غوری به دست طالبان انتقاد کرده بود.

آقای غفاری همچنان خواهان مبارزه جدی در برابر شورشیان شده بود، اما ماموران امنیت ملی امروز صبح غفاری را پس از ضرب و شتم و شکنجه بازداشت کرده و بعد از چند ساعت دوباره او را آزاد کرده است.

در همین حال عبدالمجیب خلوتگر رییس دفتر نی  گفت: قانونی اساسی و دیگر قوانین نافذه کشور به شهروندان این حق را داده است که از نظام انتقاد کنند.

آقای خلوتگر می گوید که حکومت افغانستان باید بر اساس انتقادهای شهروندان کشور و کوتاهی ها رسیدگی کند نه این که شهروندان را مورد تعرض قرار بدهد.

خلوتگر می گوید که مسئولان حکومتی باید هر چه زودتر این ناقضین قانون اساسی را شناسایی و بازداشت کنند در غير آنصورت نقض قانون به یک امر معمول مبدل شده و حاكميت دولتی بيشتر زير سوال خواهد رفت.

در همین حال در خبرنامه دفتر نی آمده است که حکومت افغانستان باید انتقاد های شهروندان را با جبین گشاده بپذیرد و در رفع کاستی ها و نواقص ادارات دولتی اقدام کند نه این که زبان انتقاد کننده گان را ببندد.

بخدی نوشت: در خبرنامه همچنان آمده است که نی یک بار دیگر از مقام های مسوول می خواهد تا دستور دهند ی اصلی بازداشت و ضرب و شتم این فعال مدنی و رسانه یی را شناسایی و به اساس قانون او را به دادگاه معرفی کند تا همه بدانند که قانون در کشور تطبیق می شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار