باید به خودمان بیایيم و خودمان را کنترل کنیم و بدانیم که اگر ثروتی از راه گرانفروشی، کم فروشی و گول زدن مردم به دست آید حرام است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: نرخ‌ها باید تامین کننده منافع همه باشد تا در این زمینه به کسی اجحاف نشود و فروشنده، مصرف کننده، تولیدکننده و حلقه‌های اتصال دهنده آن‌ها سود لازم را ببرند و از قیمت‌ها رضایت داشته باشند.

آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری با اشاره به دستورات دين اسلام در خصوص رعایت حقوق مصرف کنندگان، اظهار کرد: نباید به مردم، فروشنده و تولیدکننده فشار وارد شود و قیمت‌ها باید به شکلی باشد که همه راضی باشند اما کمر مصرف کننده نیز نباید زیر بار قیمت‌ها شکسته شود.

 وی افزود: باید به خودمان بیایيم و خودمان را کنترل کنیم و بدانیم که اگر ثروتی از راه گرانفروشی، کم فروشی و گول زدن مردم به دست آید حرام است و این مساله موجب می‌شود تا کمر مصرف کننده زیر بار قیمت‌ها شكسته و دچار مشکلات فراوانی شود.

آيت الله موسوي جزایری تصریح کرد: اسلام در خصوص جمع آوری چنین اموالی هشدار داده و ما را از این مساله منع کرده و ایمان ما کافی است تا پشتوانه کنترل ما در این زمینه باشد و دیگر نیازی به سرباز یا کسی که بخواهد ما را کنترل کند نیست.

وی گفت: برای آنکه خود را کنترل کنیم، ایمان ما کافی است و نیازی نیست که سازمان‌های کنترل کننده مانند تعزیرات و دادگاه‌ها ما را محاکمه و کنترل کنند.

آیت الله موسوی جزایری خاطرنشان کرد: کسانی که از راه‌های نادرست می‌خواهند به ثروت‌های عظیم دست پیدا کنند همیشه در طول تاریخ زمین خورده‌اند چنین ثروت‌هایی هیچ وقت خیر و برکت ندارند.

انتهاي پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.