وزیر علوم گفت: پیگیر حل مشکل جذب معلمان حق‌التدریسی آموزش و پرورش خواهم بود؛ هر چندکه این مساله ربطی به وزارتخانه ندارد.

داوطلبان جذب هیئت علمی باید مشمول قانون مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی باشند

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، "محمد فرهادی" وزیر علوم، تحقیقات و فناوری که برای پاسخ به سوال هاجر چنارانی نماینده نیشابور و فیروزه در صحن علنی حاضر شده بود، با اشاره به اینکه بر اساس ماده 1 قانون تعیین تکلیف معلمین حق‌التدریسی، آموزش و پرورش موظف شده بود نیروهای حق‌التدریس را تا سقف 60 هزار نفر به استخدام خود درآورد، عنوان داشت: داوطلبانی که به دنبال جذب در هیئت علمی دانشگاه‌ها هستند باید تحت شمول قانون مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی در این زمینه باشند.

فرهادی با بیان اینکه در سه برهه از زمان، تلاش شد مشکل استخدام اعضای هیئت علمی حل شود، یادآور شد: در سال 93 تلاش‌هایی در این زمینه انجام شد که متأسفانه مشکل حل نشد.

وزیر علوم، با بیان اینکه افرادی که به صورت حق‌التدریسی جذب هستند، در حال طی پروسه استخدام می‌باشند، خاطر نشان کرد: امیدواریم بتوانیم مشکل همه این عزیزان را حل کنیم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: این موضوع مستقیماً به وزارت علوم برنمی‌گردد و به وزارت آموزش و پرورش مربوط می‌شود و مربوط به زمانی است که باید 60 هزار نفر استخدام می‌‌کرد اما متوقف شد و اگر قرار است دوباره در دانشکاه فنی، حرفه‌ای استحدام شوند هم نیاز به مجوز داریم؛ هم ردیف استحدامی و اعتبار و امیدواریم به این موضوع کمک شود تا بتوانیم این نیروها را جذب کنیم.

وی اظهار داشت: عدم حضور در کمیسیون آموزش، به دلیل این بود که نمایندگان سوالاتی را که قرار بود بپرسند را به تأخیر انداختند یا اینکه فعلاً سوالی ندارند و از صبح به بنده اطلاع دادند ولی ما همچنان خواهان حل مشکلات عزیزان فرهنگی هستیم و امیدواریم که راهکار قانونی برای آن صورت گیرد و مشکلات آن‌ها حل شود.

وی ادامه داد: دنبال حل مشکل جذب معلمان حق‌التدریسی آموزش و پرورش خواهم بود؛ هر چندکه این مساله ربطی به وزارتخانه ندارد، اما دنبال می‌کنم تا مجوز استخدام آنان داده شود.

وزیر علوم گفت: اگر قرار است مدرسین و اساتید دانشگاه فنی و حرفه‌ای یا همان حق التدریسی‌ها در دانشگاه مسئول جذب شوند، به ردیف اعتبار و امکانات نیاز است.

وی تصریح کرد: وزارت آموزش و پرورش بر اساس قانون تعیین تکلیف استخدام حق‌التدریسی‌های آموزش و پرورش باید تا سقف 60 هزار نفر جذب می‌کرد، اما در سال 1390 رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس قبل خطاب به وزیر آموزش و پرورش ابلاغ کرد این افراد نمی‌توانند جذب وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری شوند و بر استخدام این افراد در وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد.

فرهادی ادامه داد:‌ در سال 1393 و در پی شکایت برخی از حق‌التدریسی‌ها، دیوان عدالت اداری خواسته‌ آنان را رد کرد، اما برخی از اساتید و مدرسان حق‌التدریسی که زمینه جذب در هیات‌های علمی را داشتند در فرایند جذب وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری قرار گرفتند در حال حاضر نیز وزارتخانه به دلیل فقدان ردیف استخدامی، امکانات و بودجه نمی‌تواند بقیه این افراد را جذب کند و اساسا جذب حق‌التدریسی‌ها در وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری محل قانونی ندارد.

انتهای پیام/

برچسب ها: مجلس ، فرهادی ، وزیر علوم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار