تریب لایو در مطلبی پرداخت 400 میلیون دلار به ایران را مصداق دادن باج به این کشور دانست.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان وبسایت تریب لایو در مطلبی نوشت: باراک اوباما و دولت او در سه هفته گذشته تمام تلاش خود را در جهت انکار پرداخت «باج» به ایران به کار بردند. دولتمردان آمریکایی به شدت تاکید دارند پرداخت 400 میلیون دلار به تهران درست در روز آزادی زندانیان آمریکایی مصداق دادن «باج» به ایران نبوده است.

اوباما در 4 اوت (14 مرداد)، یک روز پس از افشای ماجرا در نشریه وال استریت ژورنال، اعلام کرد: «ما باج نمی دهیم. در گذشته باج ندادیم و در آینده نیز باج نخواهیم داد.»

اما او دقیقا همین کار را کرده است. جان کربی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، نیز روز پنج شنبه هفته گذشته این امر را تصدیق کرد. او مدعی است از این 400 میلیون دلار به عنوان یک اهرم فشار برای آزادی زندانی های آمریکایی استفاده شده است.

در انتهای این مطلب ادعا شده است: چرا پرداخت 400 میلیون دلار به ایران در ازای آزادی زندانیان کار اشتباهی بود؟ پاسخ ساده است؛ زیرا ایرانی ها تشویق می شوند تا عده ای دیگر را به گروگان بگیرند و در ازای آزادی آنها پول دریافت کنند. اکنون نیز این اتفاق افتاده است. ایرانی ها 3 زندانی دیگر را به گروگان گرفته اند و برای آزادی آنها 2 میلیارد دلار مطالبه کرده اند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار