مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان از فعالیت 514 مزرعه آبزی پروری تولید کننده ماهیان قزل آلا در سطح استان خبر داد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان، از فعالیت 514 مزرعه آبزی پروری تولید کننده ماهیان قزل آلا در سطح استان زنجان خبر داد و افزود: این مزارع با 422 هزار و 842 مترمربع مساحت، سال گذشته موفق به تولید 10 هزار و 30 تن ماهی قزل آلا در استان شدند.
بورانی  با اشاره به اینکه محصولات آبزی  از جمله تولیدات ارزشمند کشاورزی است افزود: در حال حاضر به ازای هر هکتار 238 تن محصول آبزی در مزارع استان زنجان تولید می شود به طوری که این میزان چندین برابر عملکرد بسیاری از محصولات کشاورزی است.
وی اضافه کرد: به واسطه استفاده از تجهیزات و به کارگیری راهکارهای مناسب قیمت تمام شده محصولات آبزی در این استان کاهش یافته  و سود مناسبی را عاید آبزی پروران می کند.
بورانی آبزیان تولیدی استان زنجان را جزو محصولات پاک و سالم  عنوان و خاطر نشان کرد:در حال حاضر بیش از 2 هزار نفر به طور مستقیم در585 مزرعه فعال استان زنجان در صنعت آبزی پروری مشغول به کار هستند.

گفتنی است ؛تولیدات آبزیان استان توجه بازار استان های همجوار را به خود جلب کرده است.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.