شهردار سابق هرات به اتهام اختلاس به 6 سال حبس محکوم شد

صبح امروز پرونده‌ فساد دوازده كارمندان اداره‌های شهرداری، فوايد عامه و مقام ولايت هرات به شمول پرونده «محمدسلیم تره‌كی» شهردار سابق هرات، طی يك محكمه‌ علنی بررسی و و حکم اعلام شد.

شاروالی سابق هرات به اتهام اختلاس به شش سال حبس محکوم شد

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، در این جلسه محمد سلیم تره‌کی شهردای سابق هرات به دلیل اختلاس به شش سال زندان محکوم شد.

در جلسه علنی دادگاه ابتدایی جرایم ناشی از فساد اداری در هرات، در مورد پرونده اختلاس 400 پایه برق سولری، بدون حضور محمدسلیم تره‌کی و هفت تن دیگر از متهمان برگزار شد.

در این جلسه که امروز شنبه در دادگاه ابتدایی شهر هرات برگزار شده بود، دوازده تن به اتهام اختلاس و سوء استفاده از وظیفه‌شان محکوم به مجازات شدند.

"عبدالهادی وثیق رییس دادگاه ابتدایی جرایم ناشی از فساد اداری که ریاست این جلسه را به عهده داشت، شهردار سابق هرات را به اتهام اختلاس به ۶ سال زندان محکوم کرد.

در این جلسه قضایی در کنار شهردار پیشین هرات، انجینیر "محمد عزیز احراری” رییس پیشین بخش ساختمانی شهرداری و عبدالحمید معاون پیشین این بخش، به اتهام استفاده سو از صلاحیت‌هایشان هر کدام به یک و نیم سال زندان محکوم به مجازات شدند.

در ادامه حکم 8 تن دیگر بدون حضور آنها و با حضور وکیلان مدافع‌شان از سوی دادگاه ابتدایی جرایم ناشی از فساد اداری صادر گردید.

دو متهم در پرونده نصب چراغ‌های سولری، هر کدام به یک سال زندان و دو تن دیگر هم به سه سال زندان از سوی دادگاه محکوم شدند.

این اشخاص نیز به اتهام اختلاس و سوء استفاده از صلاحیت‌هایشان در پروژه‌ی نصب 400 پایه چراغ سولری در نقاط مختلف شهر هرات که به گونه‌ای غیر استاندارد و تقلبی نصب گردیده بود، محکوم شدند.

شفقنا نوشت: قابل ذکر است که مبلغ اختلاس شده در این پرونده دو میلیون و چهارصد و پنج هزار و دوصد افغانی می‌باشد.

انتهای پیام/

برچسب ها: افغانستان ، هرات ، شهردار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار