اراک ؛

اظهار بی اطلاعی وزیر از انتقال سرورهای تلگرام

وزیر ارتباطات در نشست خبری با خبرنگاران در اراک از موضوع انتقال سرورهای تلگرام به داخل کشور اظهار بی اطلاعی کرد .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ؛ محمود واعظی ، در جمع خبرنگاران در اراک، در پاسخ به این سوال که سرورهای تلگرام به داخل کشور منتقل شده یا نه ، اظهار داشت: من اصلا از این مساله که سرور تلگرام به داخل ایران منتقل می شود، مطلع نیستم و قاعدتا من به عنوان مقام مسئول باید اطلاع داشته باشم.
وی گفت: ممکن است دیتاسنتر بزرگی در کشور ایجاد شده باشد که زمینه انتقال سرور تلگرام به داخل توسط آن فراهم شود اما بنده از این مساله اطلاع ندارم.
وزیر ارتباطات افزود: زیرساخت های ارتباطی کشور و پهنای باند در حال گسترش و افزایش است و پیش بینی می شود تا پایان سال این ظرفیت به ۱۰هزار گیگابایت افزایش یابد و اقدام بعدی این بود که کل کشور را به چهار منطقه تقسیم کردیم و مراکز تبادل ترافیک را در تهران، تبریز، مشهد و شیراز قرار دادیم.
واعظی افزود: اعتقاد داریم مردم باید دسترسی به محتوا و اطلاعات داشته باشند و از ظرفیت فضای مجازی بهره بگیرند اما این دسترسی ها باید به محتواهای سالم باشد.
وی از فیلترینگ هوشمند در فضای مجازی خبر داد و گفت : باید زمینه‌ی دسترسی به محتوای سالم را فراهم نمود و تاکنون با اختصاص 110 میلیارد تومان و قرارداد با 14 دانشگاه و پژوهشگاه در جهت فیلترینگ هوشمند اقدام کردیم تا مردم ضمن بهره‌ مندی از تمام دستاوردهای روز دنیا به محتوای سالم نیز دسترسی داشته باشند.
وزیر ارتباطات با بیان اینکه برای شبکه‌ی ملی اطلاعات کار گسترده‌ای صورت گرفته است  گفت: در این دو سال زیر ساخت‌های شبکه ایجاد شده و پهنای باند داخل از 624 گیگابیت بر ثانیه به 4000 رسیده است و تا پایان سال نیز به 1000 گیگابایت می‌رسد تا در زمینه زیرساخت مشکلی نداشته باشیم.
واعظی همچنین با اشاره به سفر خود به استان مرکزی، بیان داشت: تلاش داریم مسائلی را که در استان مرکزی وجود دارد و امروز ارائه می شود جمع بندی  کنیم تا در سفر آتی رئیس جمهور به این استان  مطرح شود.
واعظی افزود: بناداریم روستاهای استان مرکزی را به شبکه اینترنت مجهز کنیم و پیش بینی می شود تا پایان سال بیش از ۵۰۰ روستای استان به زیرساخت های اینترنت تجهیز شوند.
وی همچنین گفت: طبق برنامه ریزی های انجام شده مقرر است اینترنت پرسرعت شهر اراک در سفر قریب الوقوع رئیس جمهور به استان مرکزی افتتاح شود.
انتهای پیام / ف
برچسب ها: اراک ، واعظی ، تلگرام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.