مکرمی معاون اسناد هویتی اداره‌کل ثبت احوال استان قم گفت: قم در میان آمار طلاق 31 استان جایگاه هشتم را به خود اختصاص داده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ جمعیت استان قم با توجه به سرشماری سال 90 و ولادت‌ها و فوت‌های چهار سال اخیر یک میلیون و 234 هزار و 832 نفر اس

معاون اسناد هویتی اداره‌کل ثبت احوال استان قم بیان کرد: سال 94 نرخ رشد طبیعی جمعیت 1.7 بوده که نسبت به سال 93 یک دهم افزایش داشته است؛ نرخ ولادت‌های سال گذشته 5.6 معادل 26 هزار و 649 مورد بوده که نسبت به سال 93 هزار و 420 مورد افزایش داشته است.

وی افزود: نرخ ثبت ولادت در استان قم 21.9 بوده که این آمار رتبه یازدهم را به قم اختصاص داده و از میانگین کشوری بیشتر است.

مکرمی ادامه داد: 98 درصد ولادت‌های قم شهری و دو درصد این آمار روستایی بوده که این موضوع بر اساس محل سکونت مادران مشخص می‌شود.

معاون اسناد هویتی اداره‌کل ثبت احوال استان قم اضافه کرد: شناسنامه 99 درصد نوزادان در طول یک سال صادر شده است.

مکری به ثبت دو هزار و 927 مورد طلاق طی سال گذشته در قم اشاره کرد و ادامه داد: آمار طلاق سال گذشته نسبت به سال 93 نزدیک به 2.7 درصد معادل 80 مورد کاهش داشته که بر اساس این آمار هر ماه 244 مورد و در هر روز هشت مورد طلاق به ثبت رسیده است.

همچنین وی  عنوان کرد: این آمار نسبت به سال 93 نزدیک به یک دهم کاهش داشته است اما در این زمینه از نرخ کشوری آمار بالاتری داریم.

مکرمی از اختصاص بیشترین فراوانی طلاق به گروه سنی 20 تا 24 سال در میان خانم‌ها و 25 تا 29 سال در میان آقایان یاد کرد و افزود: نزدیک به 19 درصد زوج‌های طلاق استان قم همسن و میانگین سنی در مردان 33 سال و در زنان 28 سال بوده است.

وی اظهار کرد: قم در میان آمار طلاق 31 استان جایگاه هشتم را به خود اختصاص داده است و اکنون مسؤولان استانی به دنبال کاهش آمار طلاق در این استان هستند.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: ثبت احوال ، تولد ، ازدواج ، طلاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار