۱۳۰ میلیون نفر در جهان برای زنده ماندن به کمک نیاز دارند

دبیر کل سازمان ملل در پیامی به مناسبت روز جهانی انسان دوستی، اعلام کرد که بیش از ۱۳۰ میلیون نفر از مردم جهان برای زنده ماندن به کمک نیاز دارند.

۱۳۰ میلیون نفر در جهان برای زنده ماندن به کمک نیاز دارندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، بان کی مون دبیر کل سازمان ملل در پیام روز جهانی انسان دوستی اعلام کرد که یک رکورد ۱۳۰ میلیون نفری از مردم در سراسر جهان برای زنده ماندن به کمک نیاز دارند، رقم سرسام آوری که یک دهم پرجمعیت ترین کشور روی کره زمین را تشکیل می دهد.

جمعه شب مراسمی در مجمع عمومی سازمان ملل با حضور صدها دیپلمات و مهمان برگزار شد تا از تلاش های جهانی برای ریشه کن کردن مشکلات و چالش های بین المللی، حمایت به عمل آید.

مجمع عمومی سازمان ملل در سال ۲۰۰۸ میلادی روز جهانی انسان دوستی را نامگذاری کرد تا از فعالیت ها و اقدامات انسان دوستانه نیروهای امدادی که در جریان انجام وظایف خود کشته یا زخمی می شوند، تقدیر و قدردانی به عمل آید.

۱۹ آگوست به این خاطر به عنوان روز جهانی انسان دوستی انتخاب شده است که در سال ۲۰۰۳ میلادی، دفاتر سازمان ملل در بغداد هدف  قرار گرفت و ۲۲ نفر از کارکنان سازمان ملل از جمله سرجیو ویرا دوملو فرستاده ارشد سازمان ملل در عراق کشته شدند.

رشد نوشت: به گفته جان الیاسون معاون دبیر کل سازمان ملل، طی سال گذشته بیش از ۱۰۹ نفر از امدادگران سازمان ملل کشته و ۱۱۰ نفر دیگر زخمی شده اند. ۶۸ نفر از کارکنان سازمان ملل نیز ربوده شده اند که اکثر این اتفاقات ناگوار در افغانستان، سومالی، سودان جنوبی و سوریه و یمن به وقوع پیوسته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار