برای 4 هزار و 700 هکتار از زمین های وقفی مازندران از ابتدای امسال تاکنون سند مالکیت صادر شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، معاون حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه 4 هزار و 700 هکتار از زمین های وقفی مازندران از ابتدای امسال تاکنون سنددار شدند، گفت: این زمین های وقفی سنددار شده شامل 2 هزار و 890 رقبه موقوفه بوده است.

مجتبی باقرزاده افزود: عزم جدی اوقاف در سنددار کردن موقوفات و اماکن مذهبی، به ویژه اولویت دادن به سنددار کردن موقوفات پر رقبه است.

وی با بیان اینکه موقوفات مازندران با همکاری اداره کل ثبت اسناد و املاک استان و بر اساس تفاهم نامه میان این دو سازمان سند دار می شوند، گفت: هدف و راهبرد اوقاف استان در برنامه پنج ساله ششم، سنددار کردن و مستندسازی همه ی موقوفات بدون سند استان است.

معاون حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه 150 پرونده دعاوی موقوفات مازندران در محاکم قضایی تعیین و تکلیف شد، افزود: رای 127 پرونده قضایی موقوفات مازندران به نفع موقوفات صادر شد.

باقرزاده گفت: در مجموع 86 درصد آرا محاکم قضایی با پیگیری کارشناسان حقوقی به نفع موقوفات مازندران صادر شد و برای اجرای کامل آن ها تلاش می شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.