کشاورزان برای کشت دانه های روغنی از بسته حمایتی ویژه برخوردار می شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی در چهارمین نشست فصلی معاونان بهبود تولیدات گیاهی و مدیران زراعت سازمانهای جهاد کشاورزی سراسر کشور با بیان اینکه یکی از برنامه های مهم وزارت جهاد کشاورزی افزایش کشت دانه های روغنی برای تامین روغن کشور است، گفت: در این راستا برنامه ده ساله تدوین و از پاییز سالجاری اجرایی خواهد شد.

کشاورز افزود: معرفی ارقام مختلف با ویژگی افزایش عملکرد در سطح ، بیمه محصولات کشاورزی با تخفیف ویژه و اعطای تسهیلات 2/5 میلیون تومانی برای هر هکتار از جمله این حمایت ها است.

رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی کشور با اشاره به اینکه هزار و 200 میلیارد تومان برای مکانیزاسیون بخش کشاورزی امسال اختصاص یافت، گفت: تاکنون 500 میلیارد تومان از این اعتبار برای مکانیزاسیون بخش کشاورزی با سود 15 درصد بین کشاورزان توزیع شد.

عباسی افزود: سهم اعتبار مکانیزاسیون برای برخی از استان ها 10 تا 12 میلیارد تومان و برای برخی از استان های دیگر 50 تا 60 میلیارد تومان در نظر گرفته شد.

وی با بیان اینکه در سه سال گذشته 58 هزار تراکتور و هزار و 100 دستگاه کمباین به ناوگان ادوات کشاورزی کشور اضافه شد، گفت: نیمی از ادوات کشاورزی کشور نیاز به جایگزین دارند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار