حسنی رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی قم گفت: بر اثر تصادف های یک هفته گذشته در این استان، 5 تن کشته و 608 تن مصدوم شدند.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ در حادثه ای که ساعت 10:54 امروز بر اثر برخورد دو دستگاه خودروی سواری با یکدیگر در جاده کوه سفید رخ داد، 3 تن، آقا حدود 63 ساله و خانم ها حدود 35 و 54 ساله کشته شدند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی قم بیان کرد: این حادثه 3 مجروح نیز بر جای گذاشت که مجروحان پس از دریافت خدمات اولیه درمانی از سوی کارشناسان اورژانس 115 توسط 3 دستگاه آمبولانس به مرکز درمانی منتقل شدند.

وی افزود: بر اثر برخورد چند دستگاه خودرو با یکدیگر در جاده قدیم قم - اصفهان(سر جاده ونارچ) که  27 مردادماه رخ داد، یک تن آقا حدود 39 ساله جان خود را از دست داد.

حسنی ادامه داد: هم چنین بر اثر برخورد یک دستگاه خودرو سواری با عابر پیاده که در 28 مردادماه در آزادراه قم - تهران رخ داد، آقا حدود 30 ساله در دم جان باخت.

وی اضافه کرد: در این حادثه، 2 تن دیگر مصدوم که به مراکز درمانی قم منتقل شدند.

حسنی  ادامه داد: در 28 مردادماه نیز برخورد یک دستگاه سواری با یک دستگاه اتوبوس مسافربری در کیلومتر 53 آزادراه قم تهران، 5 مصدوم برجای گذاشت.
رئیس مرکز اورژانس 115 قم گفت: از 23 تا 30 مردادماه جاری، 8 هزار و 363 تماس با این مرکز برقرار و منجربه انجام یک هزا رو 489 ماموریت شامل یک هزا رو 294 شهری و 195 ماموریت جاده ای شد.

وی با اشاره به این که 501 ماموریت مربوط به حوادث ترافیکی بوده است، افزود: این تصادف ها 608 مصدوم برجای گذاشته است که 220 تن به صورت سرپایی درمان و 383 تن دیگر به مراکز درمانی منتقل شدند.

حسنی از شهروندان خواست: در صورت تماس با شماره 115 برای کمک به مصدوم یا بیمار شرح حال اولیه را به کارشناس مربوطه ارائه و برای کاهش زمان حضور کارشناسان اورژانس 115 بر بالین بیمار، در اعلام نشانی محل حادثه یا منزل از علایم واضح و نشانه های مشخص در مسیر استفاده کنند.


انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار