شریف در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

ولایتی ظرفیت رقابت با روحانی در انتخابات آتی را ندارد

رئیس کمیته اطلاع‌رسانی خانه احزاب گفت: از آنجایی که ولایتی وجه تمایز ویژه‌ای با روحانی ندارد، بعید است که بخواهد با وی رقابت کند.

احمد شریف در گفت‌و‌گو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پیرامون علت کناره‌گیری نکردن ولایتی از کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری 92 گفت: سال 92 استراتژی کلی اصولگرایان، وحدت حول محور یکی از کاندیداها بود.

رئیس کمیته اطلاع‌رسانی خانه احزاب با اشاره به اینکه در آن زمان استراتژی اصولگرایان با محوریت جامعه روحانیت مبارز و مجمع مدرسین حوزه علمیه قم این بود که چهار کاندیدای اصولگرا به نفع کسی که طبق نظرسنجی‌ها بیشترین آرا را دارد، کناره گیری کنند، اظهار داشت: در آن برهه شواهد و قرائن نشان می‌داد که رأی قالیباف نسبت به دیگر کاندیداها بیشتر است و به همین دلیل حدادعادل به این وعده عمل کرد اما ولایتی حاضر نشد به نفع قالیباف کنار رود.

شریف با اشاره به اینکه کنار نرفتن ولایتی به نفع قالیباف ناشی از دو مسئله بود، اظهار داشت: اول آنکه قرار بر این بود کاندیدای پیروز از دیگر گزینه‌‌ها در امور اجرایی استفاده کند و شاید آن سهم و جایگاه مورد نظر، ولایتی را قانع نمی‌کرد.

رئیس کمیته اطلاع‌رسانی خانه احزاب ادامه داد: شاید ولایتی با توجه به سابقه‌‌اش در امور سیاسی و جایگاهی که در میان طیف سنتی اصولگرایان داشت، خودش را برای احراز ریاست جمهوری مستحق‎‌تر  از قالیباف می‌دانست.

وی با اشاره به اینکه از سوی دیگر ممکن است ولایتی از نظر فکری با برنامه‌ها و سیاست‌های قالیباف موافق نبوده باشد، متذکر شد: در این مورد می‌توان به بحث مذاکرات هسته‌ای اشاره کرد که مواضع ولایتی بیشتر به روحانی نزدیک بود تا به مواضع اصولگراها و شخص قالیباف.

شریف تاکید کرد: کنار نرفتن ولایتی از صحنه رقابت در انتخابات ریاست جمهوری سال 92 عامل بسیار مهمی در پیروزی روحانی بود.

رئیس کمیته اطلاع‌رسانی خانه احزاب پیرامون احتمال حضور ولایتی در انتخابات ریاست جمهوری 96، گفت: این احتمال بسیار ضعیف است.

وی افزود: با توجه به نزدیکی نظرات ولایتی با روحانی مخصوصا در بحث سیاست خارجی و رضایتش از مواضع دولت، بعید است  وی خودش را رقیب روحانی بداند.

رئیس کمیته اطلاع‌رسانی خانه احزاب در واکنش به سوالی مبنی بر اینکه آیا ولایتی در صورت حضور در انتخابات 96 ظرفیت رقابت با روحانی را دارد، گفت: از آنجایی که ولایتی وجه تمایز ویژه‌ای با روحانی ندارد، بعید است که بخواهد با وی رقابت کند.

وی تاکید کرد: کسی که می‌خواهد در عرصه انتخابات ریاست جمهوری وارد شود باید دیدگاه‌های جدیدی را اتخاذ کند و رویکردهایش با دولت فعلی تفاوت‌های برجسته‌ای داشته باشد، بر این اساس قطعا ولایتی ظرفیت رقابت با روحانی در انتخابات آتی را ندارد.

شریف در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا ولایتی می‌تواند گزینه نهایی اصولگرایان برای انتخابات 96 باشد، گفت: با توجه به اینکه احتمال حضور ولایتی در انتخابات 96 و رقابتش با روحانی بسیار پایین است، می‌توان به طور قطع گفت که وی گزینه نهایی اصولگرایان در انتخابات آتی نخواهد بود.

رئیس کمیته اطلاع‌رسانی خانه احزاب با اشاره به اینکه کمتر از نُه ماه به انتخابات ریاست جمهوری 96 باقی مانده است، متذکر شد: اگر فردی بخواهد با رئیس جمهوری که در مسند قدرت قرار دارد رقابت کند باید شرایط را برای خودش هر چه زودتر مهیا کند اما ما هیچ نشانه‌ای مبنی بر ورود ولایتی به انتخابات 96 مشاهده نمی‌کنیم.

وی پیرامون احتمال پیروزی ولایتی در انتخابات ریاست جمهوری 96 اظهار داشت: از آنجایی که وی حمایت قاطبه جریان و همفکرانش را ندارد، احتمال پیروزی‌اش در انتخابات ریاست جمهوری که یک کارزار نفس‌گیر سیاسی است بسیار پایین است.

رئیس کمیته اطلاع‌رسانی خانه احزاب گفت: از آنجایی که ولایتی یکی از سیاستمدار کهنه‌کار است در عرصه انتخابات 96 حضور پیدا نخواهد کرد، چرا که ولایتی به خوبی می‌داند در صورت ورود به انتخابات 96 تبدیل به فردی شکست خورده خواهد شد.

شریف ادامه داد: یک سیاستمدار با تجربه کارنامه‌اش را با حضور در کارزاری که از پیش تا حدود زیادی برنده و بازنده‌اش مشخص است، خدشه‌دار نمی‌کند و بر این اساس ولایتی فعلا و حداقل در این دوره ظرفیت تبدیل شدن به رئیس جمهور را ندارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار