جلسه بررسی وضعیت عملکرد وصول درآمدهای اداره‌کل ثبت‌اسناد و املاک و راهکارهای ارتقاء آن با حضور نماینده وزیر و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌غربی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، نماینده وزیر و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی و دبیر ستاد تجهیز درآمد استان با اشاره به تصمیمات متخذه در جلسات ستاد تجهیز درآمد مبنی بر برگزاری جلسات کمیته کارشناسی ذیل ستاد به‌منظور شناسایی و احصای موانع وصول درآمدها و ارائه راهکارها و پیشنهادات ارتقاء وصول درآمدهای استانی، به تشریح وضعیت وصول ردیف‌های درآمدی اداره کل ثبت‌اسناد و املاک با رقم مازاد 20،140.1 میلیون ریال در 4 ماهه سال 1395 پرداخت.

داود غفارپور در این نشست بر بررسی فرایند وصول درآمدهای استانی در راستای دستیابی به پیش‌بینی ارقام مصوب واقعی و متناسب با سازوکارهای دستگاه‌های اجرایی و شناسایی منابع جدید درآمدی به‌منظور ارتقاء درآمدهای استان، تأکید نمود و گفت: یکی از محورهای برنامه‌های اقتصاد مقاومتی بر پایه عدم اتکا به نفت به‌عنوان تنها درآمد کشور است؛ به این منظور لازم است همکاری و هماهنگی‌های لازم جهت اتخاذ تصمیمات بین دستگاه‌های اجرایی به‌منظور افزایش درآمدهای استان صورت پذیرد.

نماینده وزیر اقتصاد در استان اظهار امیدواری نمود برگزاری مستمر این‌گونه جلسات و ارائه راهکارهای مناسب برای ارتقاء درآمد دستگاه‌های اجرایی سبب پیش‌بینی واقعی و متناسب با پتانسیل وصول درآمدهای استان گردد.

رستم‌زاده معاون اداره کل ثبت‌اسناد و املاک آذربایجان‌غربی نیز با اشاره به تأثیر منفی رکود اقتصادی بر انجام معاملات ثبتی، به تشریح سیستم آنلاین ثبت‌اسناد این اداره‌کل و نرخ تعرفه‌های ثابت و تعرفه‌هایی که مضربی از قیمت منطقه‌ای ارزش کارشناسی است پرداخت و گفت: با مکانیزه شدن خدمات ثبتی، امکان تخلف در دفترخانه‌های اسناد رسمی به حداقل کاهش ‌یافته است.

حاجی‌حسینلو معاون نظارت مالی و رئیس خزانه معین استان، اظهار داشت: درصورتی‌که تعرفه‌های درآمدی از سنوات قبل اصلاح‌نشده باشد، اداره‌کل مزبور نسبت به ارائه نظرات کارشناسی به دبیرخانه اقدام نماید تا پیگیری‌های لازم معمول شود.

در ادامه، اعضای حاضر در جلسه در راستای چگونگی ارتقاء و رفع موانع وصول درآمدهای استان به بحث و تبادل‌نظر پرداخته و مقرر شد نرخ‌ تعرفه‌های هرگونه خدمات ثبتی، اعم از ثابت و متغیر بر اساس پارامترهای ارزیابی و به تفکیک خدمات ثبتی، به‌صورت مکتوب به دبیرخانه ستاد تجهیز درآمد استان ارائه گردد،

همچنین مصوب شد به‌منظور بررسی امکان تبدیل برخی از درآمدهای ملی به استانی، درآمدهای ملی واریز مستقیم به‌حساب خزانه‌داری کل، به تفکیک ردیف‌های درآمدی توسط اداره کل ثبت‌اسناد و املاک استان تهیه و به دبیرخانه ستاد تجهیز درآمد استان ارائه گردد.

انتهای پیام/ب

برچسب ها: بررسی ، جلسه ، وضعیت ، اسناد ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.