بیش از یک میلیارد ریال تسهیلات بدون سود به مجریان طرحهای توسعه زراعت چوب، جنگل، مرتع و گیاهان داروئی پرداخت شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،رئیس هیئت مدیره صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی استان اصفهان از اعطای این تسهیلات بدون سود از محل اعتبارات کمک های فنی و اعتباری قانون بودجه سال 1393 خبر داد وگفت : مجموع تسهیلات بدون سود پرداختی این صندوق به مجریان طرحها از بهمن ماه سال 1394 تا کنون 1 میلیارد و 260 میلیون ریال بوده است .

اکبر روانفر افزود : با اجرای طرح زراعت چوب 2.5 هکتار کاشت گونه صنوبر انجام شده که طی یک دوره 10 ساله به میزان یک هزار و صد و بیست تن چوب تولید می شود و با اجرای طرح توسعه کشت موسیر در سطح 6 هکتار به میزان 13 هزار و 500کیلوگرم موسیر طی سه دوره تولید خواهد شد .

وی ادامه داد: در اجرای طرح مرتعداری برای کاهش فشار چرای دام و تامین آب شرب بهداشتی دام تعداد 170 دستگاه آبشخور فلزی توسط مجری ساخته و در اختیار بهره برداران مرتع قرار می گیرد و برای جلوگیری از بوته کنی و تخریب مراتع با اجرای طرح جایگزین سوخت فسیلی تعداد 6400 سیلندر گاز توسط مجری بین بهره برداران توزیع می شود .

رئیس هیئت مدیره صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی استان گفت: برای اجرای 6 طرح فوق مبلغ 2 میلیارد و 500 میلیون ریال هزینه می گردد که معادل 52 درصد آن با تصویب کارگروه فنی اداره کل منابع طبیعی استان تامین و مابقی بمیزان 1174 میلیون ریال به دست مجریان طرحها تامین خواهد شد.

روانفر به سود آوری طرحها اشاره کرد واظهار داشت : بر اساس برآورد اقتصادی این طرح ها که بتصویب کارگروه فنی اداره کل منابع طبیعی رسیده است کل درآمد خالص از اجرای پروژه های فوق مبلغ6 میلیارد و 770 میلیون ریال می باشد که عاید بهره برداران و مجریان طرح خواهد شد.



انتهای پیام/م 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار