مدیر کل هواشناسی لرستان از توسعه شبکه ایستگاههای هواشناسی در این استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ؛ هاشمی در سخنانی توسعه شبکه ایستگاههای هواشناسی در لرستان را گامی مهم در راستای رشد و توسعه پایدار به خصوص در بخش کشاورزی دانست وگفت: هم اکنون در شهرستان دوره چگنی یک سامانه «دیتالاگر» وجود دارد که جوابگوی نیاز این شهرستان نیست و در صورت تامین اعتبار به ایستگاه خودکار ارتقاء خواهد یافت.

وی افزود: افزایش ۵۰۰ درصدی اعتبار برای تاسیس سامانه خودکار هواشناسی در شهر دوره چگنی را در دستور قرار گرفته شد و این امر نیز محقق شد.

مدیر کل هواشناسی لرستان گفت: اعتبار برای ارتقاء سامانه خودکار هواشناسی در این شهرستان در سال ۹۴ مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال بوده که امسال به یک میلیارد ریال افزایش یافت.

هاشمی در ادامه سخنان خود از افزایش ۲۰۰ درصدی اعتبار اداره هواشناسی کوهدشت خبر داد و گفت: خودکار سازی شبکه ایستگاههای باران سنجی کوهدشت از برنامه های مهم و اولویت دار هواشناسی در این شهرستان است.

وی افزود: این امر سالانه نیاز به اعتباری نزدیک به دو میلیارد ریال دارد و در حالی که اعتبار اولیه کوهدشت امسال ۴۰۰ میلیون ریال بوده و تنها جوابگوی هزینه نگهداری ایستگاههای سنتی موجود می شود.

مدیر کل هواشناسی لرستان گفت: اعتبار هواشناسی کوهدشت نسبت به سال گذشته بیش از ۲۰۰ درصد افزایش یافته است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.