کانون های مساجد یکی از بهترین نهادهایی است که میتواند مقاصد و پیام مسجد را خصوصا به نسل جوان و نوجوان امروزی منتقل کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، امام جمعه نیشابور شهرستان در دیدار بامسئولین کانون های فرهنگی و هنری مساجداین  شهرستان اظهار کرد: فلسفه تاسیس کانون های مساجد این است که نسل جوان به مسجد جذب شوند و حول مسجد به فعالیت فرهنگی و هنری مشغول شوند وکانون های مساجد یکی از بهترین نهادهایی است که میتواند مقاصد و پیام مسجد را خصوصا به نسل جوان و نوجوان امروزی منتقل کند.
حجت الاسلام سید قاسم یعقوبی افزود: هر چه کانون ها بتوانند جوانها را بیشتر جذب کنند در رشته های مختلف فرهنگی ، هنری ،  ورزشی و ... بهتر است.
وی خاطرنشان کرد: هر کانون باید از جوانانی که اطراف مسجد هستند و استعدادهایی نهفته آن ها باید مطلع باشد ، آن ها را شناسایی و نهایتا جذب مسجد نماید.
رییس شورای فرهنگ عمومی نیشابور گفت: ما شاید خانواده هایی داشته باشیم که مذهبی یا مسجدی نباشند، این وظیفه کانون است که پیگیر شود، جوانانشان را شناسایی، جذب مسجد و علاقه مند به کارهای فرهنگی و هنری نماید .
وی تصریح کرد: یک جوان اگر بخواهد جذب بالایی داشته باشد، باید خودش در مرحله اول الگو باشد و مدیرت کانون بهتر است شخصی جوان، متخصص و ولایی باشد.
امام جمعه نیشابور افزود: من معتقد نیستم که همه ی برنامه ها باید در محل مسجد برگزار گردد، چون مسجد ظرفیت برگزاری  برخی مجالس شادی را ندارد و می توان از بوستان ها و پارکها و بقاع متبرکه جهت اجرای برنامه های متنوع و شاد استفاده کرد.
امام جمعه نیشابور  اظهار داشت: جلسات کانون ها را به سوی نقد و بررسی منصفانه ببرید و از سازمان های مختلف ومسئولین دعوت کنید و پرسش و پاسخ هایی مطرح کنید تا نسل جوان مذهبی با انواع چالشها آشنا شوند و بتواند خود را در جامعه مطرح کند.
انتهای پیام//


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.