مدیرکل راه وشهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: یک هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل طرح ملی راهسازی پاتاوه به دهدشت اختصاص یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ حسن فدایی گفت: در صورت تامین این اعتبار، این راه که بخشی از راه ارتباطی شمال جنوب ایران است نقش موثری در توسعه استان خواهد داشت.

وی اظهار کرد: راه 'پاتاوه - دهدشت' به طول 136 کیلومتر یکی از مهمترین طرح های حوزه راهسازی کهگیلویه و بویراحمد است که در سفر رئیس جمهوری به استان برای تخصیص اعتبار، پیشنهاد شده بود.

فدایی عنوان کرد: این راه دارای چهار مرحله است که قطعه های یک و سه این طرح به ترتیب 28 و 20 کیلومتر و فازهای 2 و چهار نیز به ترتیب 28 و 63 کیلومتر طول دارد و هم اکنون در مجموع 67درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیرکل راه وشهرسازی کهگیلویه و بویراحمد میزان اعتبار مورد نیاز برای تکمیل چهار قطعه این جاده ارتباطی را افزون بر سه هزار و 652 میلیارد ریال اعلام کرد.

فدایی عنوان کرد: حدود 2 هزار و 800 میلیارد ریال از این رقم مربوط به قطعه اول طرح است.

وی به پربار بودن سفر رئیس جمهوری و هیات دولت برای بخش راهسازی استان اشاره کرد و افزود: بخش حمل و نقل با 2 هزار و 660 میلیارد ریال بیشترین اعتبار سفر استانی هیات دولت را به خود اختصاص داده است.

وی اظهار کرد: با ابلاغ این اعتبار، بزودی تلاش برای جذب آن و شتاب بخشی اجرای طرحهای بخش حمل و نقل آغاز خواهد شد.

فدایی تصریح کرد: اختصاص اعتبارهای سفر استانی دولت به بخش حمل و نقل گام بزرگی برای کمک به اجرای طرحهای راهسازی استان است.

مدیرکل راه و شهرسازی با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید فعالیت عمرانی بخش راه این استان شتاب گرفت گفت: حدود 50کیلومتر بزرگراه استان در این دولت ساخته شده است.

استان کهگیلویه وبویراحمد دارای 6 هزار و 548 کیلومتر راه است که از این میزان چهار هزار و 715 کیلومتر راه روستایی، یک هزار و 238 کیلومتر راه فرعی، 505 کیلومتر راه اصلی و 97کیلومتر نیز بزرگراه است.

این استان با جمعیتی حدود 703 هزار نفر دارای هشت شهرستان، 17 شهر و یک هزار و 676 روستای دارای سکنه است.

در سی امین سفر استانی رئیس جمهوری وهیات دولت به کهگیلویه وبویراحمد در روزهای 24و25مرداد، 9هزار و 600 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل و اجرای 46 طرح عمرانی اولویت دار این استان اختصاص یافت.

این طرحها در بخش های حمل ونقل، آب،کشاورزی ،بهداشت و درمان ،فرهنگی، آموزشی و عمران شهری و روستایی قرار دارند.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.