مدیرکل گمرک و ترانزیت سازمان منطقه آزاد قشم گفت: شرکت ذوب و روی قشم تا پایان امسال 120 هزار تن خاک کنسانتره روی را از طریق اسکله کاوه وارد جزیره قشم می کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس، هرمز امیری این شمش ها به ارزش 6 میلیون و 500 هزار دلار برای تولید شمش روی وارد جزیره قشم می شود.
وی با اشاره به تولید هر روز 55 تا 60 تن شمش روی در کارخانه ذوب و روی قشم افزود: محصولات این شرکت به کشورهای ایتالیا، هند و امارات متحده عربی صادر می شود.
مدیرکل گمرک و ترانزیت سازمان منطقه آزاد قشم، سرعت بخشیدن به امور گمرکی فعالان اقتصادی در جزیره قشم از مهمترین سیاست های حمایتی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از تولید کنندگان برشمرد.
امیری گفت: اکنون 35 کامیون 10 تن به صورت شبانه روز در اسکله کاوه قشم مشغول بارگیری مواد اولیه شمش روی برای حمل به کارخانه ذوب و روی فعالیت می کنند.
شرکت ذوب و روی سال 76 مجوز فعالیت خود را از سازمان منطقه آزاد قشم دریافت و نخستین محصولات شمش خود را سال 1378 تولید کرد.
این شرکت اکنون با 320 نیرو کار مشغول به فعالیت تولیدی است.
اسکله کاوه قشم به عنوان یکی از مهمترین اسکله های تخلیه و بارگیری کالای کشور شرایط مناسبی برای پهلوگیری شناورهای قاره پیما دارد.
جزیره قشم با هزار و 500 کیلومترمربع وسعت 4 شهرک صنعتی دارد.
انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.