ارومیه؛

استفاده از ظرفيت هاي اجتماعي در مبارزه با موادمخدر

فرماندار خوی :مداخله ظرفيت هاي اجتماعي در مبارزه با موادمخدر نبايد تبليغاتي باشد بلكه بايدعملياتي شود.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان خوي به ریاست دکتر سیوانی در مجتمع حرفه آموزي و کار درمانی و با حضور اعضای اين شورا برگزار شد.

در ابتدای این جلسه ریس مجتمع حرفه آموزی و کار درمانی ضمن خوش آمدگویی به فرماندارخوی و اعضای این شورا گزارشی از اقدامات انجام شده در خصوص مبارزه با مواد مخدر برای اعضا ارائه نمود.

فرماندار خوی در این جلسه با اشاره به حساسیت زدایی در بحث مواجه با آسیب های اجتماعی از جمله آسیب های ناشی از مواد مخدر اظهار داشت: معتقدم بعد از سالهای متمادی در بحث مواجه با آسیب های اجتماعی از جمله آسیب های ناشی از مواد مخدر حساسیت کاهش یافته است و به صورت غیر مستقیم در جامعه، مردم و مسولان با این آسیب اجتماعی کنار آمده اند.

وي افزود: البته حساسيت بيش از حد و سياه نمايي نيز در اين بحث آفت مي باشد و بايد حساسيت ها منطبق با واقعيت اجتماعي و برخاسته از اراده ي مردم باشد.

فرماندار خوي بر استفاده از ظرفيت هاي جامعه و مردم در بحث مبارزه با مواد مخدر تاكيد كرد و افزود: مداخله ظرفيت هاي اجتماعي در بحث مبارزه با موادمخدر نبايد تبليغاتي بلكه عملياتي باشد و بايد با بسيج همه امكانات جامعه و ظرفيت هاي مردم آسيب هاي اجتماعي را كنترل كرد.

سيواني در ادامه، با بيان اينكه براي اجتماعي كردن مبارزه با مواد مخدر بايد برنامه ريزي شود افزود : از جمله راه هاي اجتماعي كردن مبارزه با مواد مخدر برنامه ريزي، برگزاري كارگاه هاي آموزشي، اطلاع رساني و جلب مشاركت هاي مردمي است.

فرماندارخوي توجه نداشتن به نيازهاي روحي و رواني را يكي از دلايل بروز آسيب هاي اجتماعي از جمله آسيب هاي ناشي از مواد مخدر دانست و افزود: نشاط اجتماعي، اميدوار به زندگي تا حد زيادي مي تواند از بروز آسيب هاي اجتماعي بويژه آسيب هاي ناشي از موادمخدر جلوگيري كند.

سيواني با اشاره به دلايل گرايش به مصرف مواد مخدر اظهار داشت: گرايش به مصرف مواد مخدر نشان دهنده ي عدم تعادل در جامعه است.

وي تصريح كرد: بيكاری، كمبود درآمد، نبود نشاط اجتماعي و اختلافات خانوادگي را از جمله دلايل بروز عدم تعادل درجامعه مي توتن ذكر كرد.

پس از پايان اين جلسه دكتر سيواني از كارگاه هاي اشتغال مددجويان و از مراحل احداث مجتمع حرفه آموزي و کار درمانی بازديد نمود

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.