وزیر ورزش و جوانان گفت: هرچند شکایت ما نسبت به حق خوری علیه بهداد سلیمی بی نتیجه است اما برای ثبت در تاریخ، این موضوع را پیگیری می کنیم.

گودرزی:شکایت ما نسبت به حق خوری علیه سلیمی بی نتیجه است/عملکرد کاروان ایران در ریو ارزیابی کارشناسی می شودبه گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان درباره مدال آوری وزنه برداران و کشتی گیران ایرانی در المپیک ریو، بیان کرد: وزنه برداری و کشتی از گذشته بار مدال آوری ورزش ایران در المپیک و بازی های آسیایی را به دوش می کشیدند. این بار هم این اتفاق افتاد. خوشبختانه 2 مدال طلا در وزنه برداری کسب کردیم و آن ناداوری هم در حق بهداد سلیمی رخ داد. متاسفانه گاهی دیده می شود که مدیران ورزش جهان اجازه نمی دهند که برخی کشورها به حق واقعی خود برسند و در این راه مشکلاتی را ایجاد می کنند.

وی افزود: امروز به نمایندگی از دولت و ملت برای قدردانی از وزنه برداران به فرودگاه آمده ام و امیدوارم سایر اعضای کاروان هم نتایج خوبی در روزهای باقی مانده تا پایان المپیک کسب کنند. طلیعه این امر را با مدال آوری کشتی گیرانمان شاهد بودیم. هرچند تکواندو از لحاظ نتیجه گیری توفیق مورد انتظار را به دست نیاورد اما مدال برنز کیمیا علیزاده تاریخی بود و امیدوارم این روند تداوم پیدا کند.

گودرزی در مورد پیگیری مسئولان ورزش کشور نسبت به بی عدالتی در حق بهداد سلیمی اظهار کرد: شکایت ما به مراجع قانونی اعلام شده و از مسئولانی که در ریو حضور دارند، درخواست کرده ام این موضوع را پیگیری کنند. البته به نظر نمی آید که این پیگیری ها نتیجه خاصی داشته باشد. همان گونه که تاماش آیان حق را به ایران داد اما مسئولان فدراسیون جهانی حاضر نیستند که حق ما را برگردانند. با این حال برای ثبت در تاریخ موظیفم که این شکایت را انجام دهیم تا به نحوی درباره وضعیت بهداد سلیمی روشن گری صورت بگیرد.

وزیر ورزش و جوانان درباره عملکرد ورزشکاران کشورمان در المپیک ریو با توجه به پتانسیل های موجود، گفت: باید به همه عوامل نگاه 360 درجه داشت. من بارها گفتم که میانگین مدال ما در ادوار المپیک چهار مدال است که برخی مواقع بالا و پایین می شود. باید با نگاه علمی و استعدادیابی این پتانسیل را افزایش دهیم. امیدوارم در دوره های آتی المپیک با تلاش مدیران ورزش کشور، این میانگین مدالی افزایش یابد. 

وی افزود: خوشبختانه عملکرد کاروان ایران تاکنون مثبت بوده و اگر در روزهای آتی موفق به کسب مدال های خوش رنگ شویم، به یقین جایگاه ما از بیست و چهارم بالاتر می آید. نفرات باقی مانده از کشتی ما را به ارتقا رنکینگ ایران امیدوار می کنند.

گودرزی درمورد انتقاداتی که این روزها نسبت به وزارت ورزش وجود دارد، خاطر نشان کرد: ما انتقادات منطقی را قبول می کنیم. البته باید تحلیل درستی نسبت به نتایج داشته باشیم و برای دست یافتن به شرایط موردنظر و پایداری از نظرات خبرگان استفاده کنیم.

وزیر ورزش و جوانان درباره کسب مدال برنز از سوی کیمیا علیزاده، گفت: این موضوع اتفاق بسیار خوشایندی است. علیزاده نخستین مدال بانوان ایران در تاریخ المپیک را به دست آورد. امیدوارم سایر بانوان ایران هم با الگو گرفتن از علیزاده برای درخشش در عرصه های جهانی و آسیایی، به وضعیت مطلوب برسند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۱۰:۰۸ ۳۰ مرداد ۱۳۹۵
بله دیکه اقای وزیر...وقتی شما بخوای حق بگیر باشی میان یارانمونم ازمون میگیرن چه برسه مدالمونو
United States of America
ناشناس
۱۰:۰۸ ۳۰ مرداد ۱۳۹۵
بله دیکه اقای وزیر...وقتی شما بخوای حق بگیر باشی میان یارانمونم ازمون میگیرن چه برسه مدالمونو
United States of America
ناشناس
۱۰:۰۸ ۳۰ مرداد ۱۳۹۵
بله دیکه اقای وزیر...وقتی شما بخوای حق بگیر باشی میان یارانمونم ازمون میگیرن چه برسه مدالمونو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۵ ۳۰ مرداد ۱۳۹۵
وقتی ما از میانگین هم مدال بیشتر اوردیم دیگه نیازی به کارشناسی نیست !!!!! کار کارشناسی رو وقتی نتایج ضعیف باشه انجام میدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۱ ۳۰ مرداد ۱۳۹۵
درسته که بهداد رکورد تک ضرب رو شکست اما در دوضرب ضعیف عمل کرد به جای این بهانه ها عملکردش رو در دو ضرب تقویت کنید اگر بهداد حتی وزنه ۲۵۰ رو هم می زد نمی تونست مدال طلا بگیره
آخرین اخبار