ضرورت تمرکز روی بیمه ها/ 20 درصد تولیت سلامت مردم به عهده وزارت بهداشت است

وزیر بهداشت گفت: فقط ٢٠ درصد توليت به عهده وزارت بهداشت است و مابقی آن به عهده دستگاه های اجرايی است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، سید حسن هاشمی وزیر بهداشت در دومین جشنواره مشاهیر پزشکی کشور که امشب در مرکز همایش های بین المللی برج میلاد برگزار شد، گفت: سلامت گرانمایه ترین سرمایه انسان است و همه ما اشرف مخلوقات هستیم و باید قدر این نعمت را بدانیم.سرامد عالمان رشته پزشکی ابوعلی سینا است و بعد از گذشت قرن‌ها همه با نام او آشنا هستند.

ضرورت تمرکز روی بیمه ها/ 20 درصد تولیت سلامت مردم به عهده وزارت بهداشت است

وی افزود:طبابت امروز بدون اخلاق فایده ای ندارد، اخلاق چیزی نیست جز انجام عاشقانه آنچه که به درد مردم و التیام آنها بخورد که البته باید همراه با مودت و مهرورزی باشد.

هاشمی تصریح کرد: ما پزشکان بیشتر از دیگران وظیفه داریم از اخلاق پاسداری کنیم و از هرگونه خطا پرهیز کنیم.

وی ابراز داشت: همه مردم می دانند که پزشک باید حداقل یک سوم عمرش را تحصیل کند اما مسئولیت اجتماعی که بر دوش پزشک است کمتر میدانند.

وزیر بهداشت با بیان اینکه در کنار سیاه‌نمایی که برای جامعه پزشکی شد باید تصاویر و صحنه های زیبا را هم نمایش می دادند افزود: گزارشهایی که به مسئولان کشور ارائه شده همواره نشان دهنده اعتماد به این قشر بوده و مجموعه عملکرد جامعه پزشکان در طرح تحول سلامت در نگاه مردم افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: احداث دو هزار و ٥٨٦ تخت مراقبت هاي ويژه كه ٥٠ درصد كل تخت هاي مراقب ويژه در طول تاريخ ايران است، در این دوره بي نظير است و در تمام شهرهاي برخي استان ها ،اقدامات بهداشتي باورنكردنى است به طوری كه به ازای هر سه هزار نفر يک مراقب سلامت وجود دارد و پرونده الكترونيک براي ٥٠ ميليون ايرانی ايجاد شده است.

وی اظهار داشت: در كهگيلويه و بوير احمد در سال گذشته مرگ و مير نوزاد و مادر نداشتيم و در كرمان نيز طی ر دو سال گذشته اين ميزان صفر بوده است. از طرفي در جهت حقوق مردم ، بايد روی موضوع بيمه و بودجه متمركز شويم.

هاشمي يادآور شد: فقط ٢٠ درصد توليت به عهده وزارت بهداشت است و مابقی آن به عهده دستگاه هاي اجرايی است.

وزير بهداشت گفت: مشکلات مردم در موضوع غذا، هوا، آب آشامیدنی بسيار زياد است و نباید مخفی بمان، البته این شفاف سازی نباید در جهت مایوس کردن مردم باشد.

وي ادامه داد: اقدامات درجهت کنترل بیماری های واگیر جای خوشحالی دارد. برای مثال بیماری مالاریا که در سالهای گذشته در كرمان بالغ بر هزار نفر گزارش می شد اکنون به 6 نفررسیده که همین تعداد هم از کشورهای همسایه منتقل شده است.

هاشمي عنوان كرد: کمبود تخت بیمارستانی بر کسی پوشیده نیست .از طرفي نیروی انسانی دچار کمبود است و علی رغم داشتن قشر تحصیلکرده اما نیازمند پزشک و دندانپزشک و متخصصان بین رشته ای بخصوص در مناطق محروم هستیم.

وزير بهداشت با اشاره به اينكه پرهیز از بخشی‌نگری موضوع مهمی در پزشکی است، گفت: برخی صنوف فقط خود رامی بینند اما باید تمام جامعه پزشکی و مردم را در نظر بگیرند و طرح تحول توانست تاحدی مشکلات راحل کند.

هاشمي یادآور شد:در پرداختي از جيب مردم و  توزیع و کنترل دارو با حدود 42 درصد کاهش رو به رو بوده ايم و نوسازی 30 هزار تخت و احداث 21 هزار تخت بیمارستانی ظرف دوسال اخیر، دو هزار و 586 تخت مراقب تهای ویژه و 21 پایگاه اورژانس هوایی از جمله اقدامات این سالها است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار