امسال برای نخستین بار روز جهانی عکاسی در شیراز به ‌صورت سازمان‌ یافته جشن میگیریم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ بهزاد مریدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان فارس با بیان اینکه امسال برای نخستین بار سعی کردیم روز جهانی عکاسی را در شیراز به ‌صورت سازمان‌ یافته جشن بگیریم گفت: اصل جمع شدن و در کنار یکدیگر قرار گرفتنِ طیف ‌های گوناگون جامعه یک امر ضروری و زیبا است و درگذشته روز سینما و رشته ‌های هنر داشتیم اما روزی برای تجلیل از دوستان زحمتکش عکاس نداشته ‌ایم.
مریدی افزود: به ‌طور ‌معمول مراسم تجلیل در یک تالار یا مکان خاص برگزار می‌شود و این مهم را در مکان‌های مختلف شهر و با طیف ‌های گوناگون هنرمندان انجام دهیم و حاصل آن وحدتی در کثرت است.
وی ادامه داد: امروز در مکانی جمع شده‌ایم که برای نخستین بار میرزا حسن عکاس ‌باشی بنیان‌گذار حرفه‌ ای شد که لحظه‌ های زندگی خود را ثبت کنیم و بتوانیم از این خاطرات بهترین لذت را ببریم.
مریدی بیان کرد: در دنیای پیش از هنر عکاسی از رویداد ها جدا نبودیم و این رویداد ها به شکل خاطره ‌ای دور در ذهن می ‌ماند اما با اختراع فنّاوری و هنر عکاسی بین انسان و رویداد ها فاصله افتاد و انسان توانست خاطرات خود را ثبت کند.
وی خاطر نشان کرد: در ابتدا هنر عکاسی درگیر ساختارها و فرم بود و هنرمند سعی می‌کرد بهترین شکل از حادثه را باز تولید کند اما فنّاوری بسیاری از کاستی‌ های عکس گرفتن را پوشاند و امروز یک فرد مبتدی قادر به گرفتن بهترین عکس ‌ها است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان فارس با اشاره به هنر عکاسی بیان داشت: امروز رسالتی که بر دوش عکاس وجود دارد آن است که به‌ سوی معنا و مفهوم برود و مفاهیم و معضلات اجتماعی را به تصویر بکشد و با نشان دادن آن ‌ها به جامعه، مسؤلین و مدیران افکار عمومی را با این پدیده آشنا کند.
مریدی گفت: عکس تثبیت یک ایده است و می‌تواند یک انقلاب درونی را ایجاد کند و از انسان شخصیت جدیدی بسازد و قدرت تصویر آن‌قدر بالاست که می‌تواند یک جامعه را تحت تأثیر قرار دهد برای مثال تصاویر جنایات در یمن، عراق، لبنان و فلسطین احساسات هر جامعه‌ ای را تحت تأثیر قرار می‌دهد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان فارس تصریح کرذ: در زیرساخت ‌های موزه‌ای در تمام رشته ‌ها ازجمله عکاسی فقدان جدی وجود دارد و ما سعی داریم در نخستین گام به دنبال ایجاد موزه هنرهای معاصر باشیم و از این طریق آثار و وسایل هنری را از گزند تخریب دور نگه داریم.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار