چه خبر از تولیدات سینمای ایران؛

پروژه همسر امام (ره) در پیش‌تولید/ همکاری مجدد امیرآقایی با جلیلوند

برخی از تولیدات سینمای ایران برای حضور در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر در چه مرحله‌ای هستند.

پروژه همسر امام ره در پیش‌تولید/ همکاری مجدد امیرآقایی با جلیلوند
به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  جدیدترین وضعیت تولید فیلم‌های سینمای ایران را در این گزارش می‌خوانید: 
 
آغاز پیش‌تولید پروژه همسر امام(ره)
پیش‌تولید این پروژه سنگین آغاز شده وعوامل در حال برنامه‌ریزی برای تولید و مراحل ساخت آن هستند.  
 
به گفته مصطفی رزاق‌کریمی کارگردان این فیلم، پروژه سنگین و پرکار است. برای ساخت آن، کار زیاد و مسیر طولانی است .  
 
«من و شارمین» در صف انتظار
به گفته یوسف صمدزاده تهیه‌کننده و نویسنده سینما «من و شارمین» این فیلم در انتظار بازبینی پروانه نمایش قرار دارد و احتمالا به زودی توسط اعضای این شورا دیده خواهد شد.
 
«من و شارمین» به نویسندگی و کارگردانی بیژن شیرمرز داستان دختری به نام «تینا» را روایت می‌کند که پیشگویی عمه خود را باور دارد.  
 
بازیگران:چون ویشکا آسایش، پژمان بازغی، سحر قریشی، نیما شاهرخ شاهی، رامین ناصر نصیر، محمود جعفری، آتش تقی پور، زهره حمیدی، پوراندخت مهیمن، فریبا نادری، نیلوفر پارسا، گوهر خیراندیش و مجید صالحی.
 
«بوران عشق» روی میز تدوین
فیلمبرداری این اثر به پایان رسیده و وارد مرحله مونتاژ شده است.اولویت عوامل فیلم برای نمایش در گروه هنر و تجربه است.
 
این فیلم روایت داستان طلبه ای است که درگیر عشقی یکطرفه می شود و با زنی ازدواج می کند که به او و زندگی عشق می ورزد.  
 
عوامل فیلم «بوران عشق» که به طور کامل در شیراز تصویربرداری می شود، عبارتند از: نویسنده و کارگردان حمیدرضا شرفی، تهیه کنندگان مهدی جوهری و اسماعیل یعقوبی و بازیگران: محمد شکروی، ویدا عمویی، زهره حمیدی و ساقی زینتی.
 
 
 آغاز ساخت «اینستاگرام»
ساخت نخستین فیلم سینمایی با موضوع فضای مجازی به نام «اینستاگرام» به کارگردانی مجتبی بیطرفان آن در قائمشهر آغاز شد.

«اینستاگرام» قصه زندگی سه زوج جوان را به تصویر کشیده است که هنگام آشنایی در فضای مجازی با فراز و نشیب‌های زیادی روبرو می‌شوند.
 
رضا رویگردی، بهزاد رحیم‌خانی، افشین سنگ چاپ، هما خاکپاش و آزاده ریاضی و مهدی امینی خواه در این فیلم حضور دارند.
 
 «دختری در میان اطاق» از نیمه گذشت
بیش از 60 درصد از فیلمبرداری این فیلم انجام شده و به صورت همزمان کار تدوین پیش می رود.
 
طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده 26 همین ماه فیلمبرداری این اثر که لوکیشن‌های آن در روستای خاکمردان نزدیک شهر خوی است، به پایان می رسد.
 
به خاطر فضای این فیلم از ساخت موسیقی برای آن صرف‌نظر شده است.
 
«دختری در میان اطاق» از دو بازیگر مرد اصلی و یک بازیگر زن مکمل بهره می‌برد و رگه های طنز دارد. قصه مردی مسن را روایت می‌کند که در مهمانسرایی با دوستانش مشغول به کار است. دخترش پس از حدود 25 سال زندگی در آلمان به دیدارش می‌آید. این مرد به اتفاق دوستانش در صدد طراحی نقشه هایی برای این دیدار برمی آیند.  
 
«خاطرات پاییزی» اکران می‌شود

 فیلم سینمایی «خاطرات پاییزی» تولید مشترک ایران، جمهوری چک و اوکراین به تهيه كنندگى مشترك كمپانی های «افرند فيلم آريا» به مدير عاملي سيد امير سيدزاده از ايران و «ويلهلم كريتيو سنتر» به سرپرستی ويكتور ويلهلم از جمهوری چك و با مشاركت كشور اوكراين به صورت كامل در خارج از كشور در سکوت خبری ساخته شد.  
 
كارگردانی اين فيلم را علی فخر موسوی، كارگردان ايرانی مقيم اروپا بر عهده داشته است و همزمان با اکران جهانی در ایران هم اکران خواهد شد.
 
70 درصد «گشت ارشاد2» گذشت
گروه سازنده «گشت ارشاد 2» در حالی بیش از 70 درصد از فیلمبرداری خود را پشت سر می‌گذارد که با امروز 3 روز است که در کارخانه‌ای واقع در جنوب شهر تهران هستند.
 
در این لوکیشن حمید فرخ نژاد، پولاد کیمیایی و ساعد سهیلی از یک سو و مهدی ماهانی و هنروران از سویی دیگر به ورزشی رزمی می‌پردازند.  
 
سعید سهیلی و حمیدفرخ نژاد هستند بازیگرانی چون حمید فرخ نژاد، پولاد کیمیایی، ساعد سهیلی، بهاره افشاری، ترلان پروانه، سارا سهیلی، ساناز طاری، امید روحانی، اسدالله یکتا، صفر کشکولی، محمد الهی، فاطمه شکری، داوود مقدادی، رضا شمس الدین، فاطمه مرتاضی، منصور نوبخت، ابوالفضل تهرابی، علی رحیمی، ملیحه جلیلی، محمد علی نقلی لو، هادی افضلی، محمد کریم ولد خانی، شهرام احمد نیا و مهدی ماهانی نقش آفرینی می‌کنند..
 
در خلاصه داستان «گشت ارشاد 2»: عباس و حسن پس از پنج سال از زندان آزاد شده، سراغ عطا می روند. عطا در این مدت در کما بوده و به تازگی به هوش آمده و به زندگی عادی بازگشته. این سه رفیق دوباره با هم همراه شده، در پی کاری شرافتمندانه می‌گردند. اما پس از تلاش های بسیار، ناچار می‌شوند دوباره...  
 
مهرداد صدیقیان به «لابی» پیوست  
در تازه ترین رویداد این فیلم سینمایی، مهرداد صدیقیان به جمع بازیگران «لابی» پیوست تا ترکیب بازیگران این فیلم پربازیگر متنوع تر شود. صدیقیان که پس از ایفای نقش در فیلم سینمایی «پدیده» به «لابی» پیوسته است در این فیلم نقشی متفاوت را ایفا می‌کند.  
 
فیلمبرداری «لابی» به کارگردانی محمد پرویزی در حالی ادامه دارد که تاکنون بازیگرانی همچون شهاب حسینی، ساره بیات، سحر دولتشاهی، مصطفی زمانی و.... به ایفای نقش در این فیلم سینمایی پرداخته اند. تاکنون نزدیک به هفتاد درصد «لابی» فیلمبرداری شده و از هفته گذشته  پگاه آهنگرانی نیز مقابل دوربین علیرضا برازنده رفته است..  
 
شهاب حسینی، ساره بیات، سحر دولتشاهی، مصطفی زمانی، علیرضا آقاخانی، شهرام حقیقت دوست، هستی مهدوی فرد، آرمان درویش و آزاده صمدی دیگر بازیگران این فیلم هستند.  
 
اولین نمایش فیلم سینمایی لابی در جشنواره بین المللی فیلم فجر خواهد بود.
 
در خلاصه داستان این فیلم آمده است : لابي روايت آدمهايي ست كه آمده اند چند صباحي بمانند و بروند ، گاهي از كنار هم بي تفاوت مي گذرند، و گاهي مي مانند... هر مسافر قصه اي دارد...  
 
پارسا پیروزفر در «برف سرخ»
فهرست بازیگران فیلم سینمایی «برف سرخ» به نویسندگی و كارگردانی بهرام توكلی و به تهیه‌كنندگی مسعود ردایی در حال تکمیل است. این فیلم از چندی قبل وارد پیش تولید شده و به تازگی پارسا پیروزفر هم به گروه بازیگران آن پیوسته است. فاطمه معتمد آریا و صابر ابر دو بازیگری هستند که پیش از این به گروه بازیگران پیوسته بودند.
 
فیلم برف سرخ که یک درام اجتماعی است و درخلاصه داستان آمده: خورشید از سردشت به تهران آمده تا بداند چقدر دیگر زنده خواهد ماند. در مركز درمانی اما اتفاقات آن طور كه در ذهن اوست پیش نمی روند.
 
آغاز «بدون تاریخ، بدون امضاء» با بازی امیر آقایی
فیلمبرداری «بدون تاریخ، بدون امضاء» دومین تجربه کارگردانی وحید جلیلوند، 24 مرداد همزمان با میلاد با سعادت علی ابن موسی‌الرضا کلید خورد.

این فیلم در لوکیشنی در میرداماد کلید خورد و در اولین پلان امیر آقایی در نقش یکی از پزشکان پزشکی قانونی مقابل دوربین رفت.

این فیلم با فیلمنامه‌ای نوشته علی زرنگار و وحید جلیلوند در آخرین روزهای خرداد ماه پروانه ساخت گرفت و از همان روزها مراحل پیش تولید آن آغاز شد.

این فیلم داستان کاوه نریمان، یکی از پزشکانِ پزشکی قانونی است که در محل کارش با جسدی مواجه می‌شود که او را پیش از این می‌شناخته است.

بازیگران: امیر آقایی، هدیه تهرانی، سعید داخ، علیرضا استادی و نوید محمدزاده، بامعرّفی زکیّه بهبهانی هستند. ماهان نصیری نیا.
 
 ادامه فیلمبرداری  «تابستان داغ» تا شهریور
«تابستان داغ» اولین فیلم بلند سینمایی ابراهیم ایرج زاد در حال فیلمبرداری است که تا ده شهریور به اتمام می‌رسد و تدوین آن آغاز می‌شود.
 
علی مصفا، پریناز ایزدیار، مینا ساداتی، یسنا میرطهماسب و صابر ابر بازیگران اصلی این فلیم هستند و لیلی فرهادپور، بهاره ریاحی، سیاوش چراغی پور، رویا بختیاری از دیگر بازیگران  «تابستان داغ» به شمار می‌روند.
 
عوامل فیلم تصمیم دارند این اثر را به جشنواره فیلم فجر سی و پنجم برسانند.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار