مدیرکل جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری، از توليد كود نيترات پتاسيم با مجوز مؤسسه خاك و آب كشور برای اولين بار در استان خبر داد.

توليد كود نيترات پتاسيم براي اولين بار در استان چهارمحال وبختیاریبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ ذبیح الله غریب گفت: تولید این نوع کود در استان چهارمحال و بختیاری به همت بخش خصوصی صورت گرفته است.

وی، با بیان اینکه واحد توليد كود نيترات پتاسيم ظرفیت تولید سالانه 8 هزار و 400 تن كود را دارد، افزود: نيترات پتاسيم دارای مصارف مهمی هم در صنايع مختلف و هم در كشاورزی است.

مدیرکل جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری، تركيبات كود توليدی استان را نيتروژن به مقدار 13 درصد و پتاسيم محلول به مقدار 46 درصد اعلام و اضافه کرد: بر اساس آزمون خاك، مصرف آن به روش هاي محلول پاشي و همراه با آب و آبياري صورت مي گيرد.

غریب گفت: به دنبال ساماندهي كودهاي شيميايي براي اولين بار در كشور، مصرف هر گونه كود شيميايي توسط كشاورزان بايد با مجوز مؤسسه خاك و آب كشور انجام شود.

وی افزود: تمامي فروشندگان كود در سطح استان بايد كودهايی را در اختيار كشاورزان قرار دهند كه دارای مجوز و از مبادی قانونی تهيه شده باشند.

به گفته غریب؛ كشاورزان می توانند با ارسال شماره ثبت مندرج بر روي بسته هاي كود از طریق پیامک به شماره 3000646424، از مورد تأييد بودن آن اطمينان حاصل كنند.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.