کرمان؛

بازدید وزیربهداشت از طرح جامع سلامت روان

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از نحوه اجرای طرح جامع سلامت روان شهرستان بردسیر بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، و بنا به اعلام روابط عمومی استانداری کرمان، قاضی زاده هاشمی صبح پنجشنبه به اتفاق استاندار کرمان به شهرستان بردسیر سفر و از نحوه اجرای طرح جامع سلامت روان این شهرستان بازدید کرد.

در حاشیه این بازدید رئیس شبکه و مرکز بهداشت شهرستان بردسیرگفت: طرح جامع سلامت روان به صورت پایلوت در سه شهرستان کشور شامل بردسیر در استان کرمان، قوچان در استان خراسان رضوی و اسکو در استان آذربایجان شرقی اجرا می شود.

حبیب اله برهانی با اشاره به اینکه این طرح از اسفند سال گذشته در شهرستان بردسیر با بازسازی و تجیهز بخش سلامت روان و ارائه خدمات به بیماران مبتلا به اختلالات روانی به صورت سرپایی آغاز شد، افزود: در این راستا بخش اعصاب و روان بیمارستان بردسیر نیز با 10 تخت در سال گذشته بهره برداری شد.

وی یادآور شد: از زمان اجرای طرح جامع سلامت روان به صورت پایولت در این شهرستان، 170 بیمار شناسایی و برای آنها پرونده تشکیل شده که زیر نظر روان پزشک خدمات دارویی، درمانی و مشاوره ای را دریافت می کنند.

رئیس شبکه و مرکز بهداشت شهرستان بردسیر یادآور شد: در این طرح جمعیت 15 تا 64 ساله شهر بردسیر توسط مراقبین سلامت بیماریابی و موارد مثبت در ابتدا به مرکز سلامت جامع و از آنجا به مرکز سلامت روان ارجاع داده می شوند.

برهانی با اشاره به اینکه در طرح جامع سلامت روان کار مشاوره و ویزیت، ارائه خدمات ترخیص بعد از بستری، مشاوره های فردی، پیگیری تلفنی برای بیماران بوسیله مشاوران روان در این مرکز انجام می شود، خاطر نشان کرد: شهرستان بردسیر 75 هزار نفر جمعیت دارد که دارای یک بیمارستان، هشت مرکز بهداشتی درمانی و شش پایگاه سلامت شهری است.

وزیر بهداشت و استاندار کرمان در ادامه سفر به شهرستان بردسیر از بیمارستان قائم در زمینی به مساحت 12 هکتار و زیر بنای11 هزار متر مربع در دی ماه سال 1369 احداث و در مهرماه 1383 باطرح 96 تخت به بهره برداری رسید بازدید کرد.

این بیمارستان پس از شش سال فعالیت در پایان سال1389 با راه اندازی و فعال نمودن تعداد تخت های فعال را به 70 تخت افزایش داد.

هم اکنون این بیمارستان دارای بخش های (جنرال؛اورژانس، داخلی،اطفال،نوزادان، اعصاب و روان، اتاق عمل، زنان و زایمان و جراحی) و واحدهای پاراکلینیک شامل( آزمایشگاه،رادیولوژی، سنوگرافی، کلینیک متادون) و بخش های ویژه همچون دیالیز و سی سی یو می باشد.

لازم به ذکر است بخش آی سی یو هم در شرف بهره برداری می باشد، که این امر منوط به تامین نیروی انسانی مورد نیاز است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه به منظور بازدید از پروژه های بهداشتی-درمانی شهرستان سیرجان راهی این شهرستان شد.

سفر به شهرستان های ارزوئیه، بافت ، رابر و جیرفت از دیگر برنامه های سفر روز پنجشنبه وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.