برگزاری جشنواره بین المللی فرهنگی ـ ورزشی جام تموز با حضور 250 ورزشکار خارجی و داخلی به میزبانی ایران نشانه وجود امنیت بالای کشور است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، نماینده آشوریان و کلدانیان ایران در مجلس شورای اسلامی افزود: همبستگی و اتحاد در بین اقلیت ها و مذاهب مختلف در ایران تابلویی زیبا در کشور به وجود آورده است که نمونه بارز آن را در استان آذربایجان غربی و شهر ارومیه شاهد هستیم که مردمان آن سالهاست در صلح و صفا و صمیمیت در کنار هم زندگی می کنند.

یوناتن بت کلیا بیان کرد: هیچ گونه تبعیضی بین ایرانیان ترک، فارس، کرد، ارمنی و آشوری وجود ندارد و قانون اساسی کشور برای همه مردم ایران یکسان است.

وی ادامه داد: امنیت، آرامش و آسایش کنونی کشور را مدیون وجود پربرکت امام راحل و تدابیر هوشمندانه رهبر فرزانه انقلاب و تلاش دلتمردان و قانون گزاران کشورمان هستیم.

بت کلیا افزود: بنا به فرمایش گهربار امام راحل، مردم ایران تا زمانی که اتحاد و همبستگی داشته باشند، هیچ قدرتی نمی تواند بر این کشور غلبه کند و الان پس از گذشت بیش از 37 سال از پیروز انقلاب اسلامی همچنان اتحاد، همبستگی و همدلی در بین تک تک مردم ایران وجود دارد.

وی گفت: خوشحالیم که امسال برگزاری مسابقات جام بین المللی تموز آشوریان جهان با دهه کرامت و سالروز میلاد با سعادت حضرت امام رضا(ع) مقارن شده و این امر شیرینی و حلاوت این مراسم را بیشتر کرده است.

بت کلیا بیان کرد: برگزاری جشنواره بین المللی جام تموز 16 سال است که به میزبانی ایران و شهر ارومیه با حمایت همه جانبه مسئولان کشور و استانی و با حضور آشوریان جهان برگزار می شود در حالی که کشورهای میهمان قدرت و جرات برگزاری این جشنواره را به علت نبود امنیت در کشورشان ندارند و ایران را به عنوان تنها کشور امن منطقه می شناسند.

وی افزود: اقلیت های مذهبی ایران افتخار می کنند که ایرانی هستند و در امنیت و آسایش زندگی مسالمت آمیزی با مسلمانان ایران دارند.

وی ادامه داد: حقوق بشر در دنیا ارزش خود را از دست داده است ولی ایران تنها کشوری که به معنای واقعی حقوق بشر را در کشور اجرا می کند.

بت کلیا اضافه کرد: برای برگزاری مسابقات بین المللی جام تموز وزرات ورزش و جوانان یک میلیارد ریال، وزارت نفت 250 میلیون ریال، وزارت رفاه 125 میلیون ریال و مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی 100 میلیون ریال مساعدت کرده اند و استانداری آذربایجان غربی، شهرداری ارومیه و شورای شهر نیز قول مساعدت داده اند و مسئولان دست در دست هم داده اند تا برنامه های آشوریان به نحو احسن برگزار شود.

شانزدهمین دوره جشنواره فرهنگی ورزشی آشوریان جهان جام تموز با حضور ورزشکاران شرکت کننده داخلی و خارجی از 24 مرداد ماه جاری آغاز و به مدت یک هفته در ارومیه پیگیری می شود.

در این جشنواره که آیین افتتاحیه آن شامگاه یکشنبه برگزار شد، 250 ورزشکار از کشورهای عراق، ارمنستان و ایران و ورزشکارانی از شهرهای تهران، اهواز، کرج و ارومیه در باشگاه انجمن آشوریان ارومیه با هم به رقابت می پردازند.

شانزدهمین دوره جشنواره فرهنگی ورزشی آشوریان جام تموز در شش رشته والیبال، بسکتبال، فوتبال، تنیس روی میز، شطرنج و تنیس خاکی مردان و زنان در حال برگزاری است.

تموز چهارمین ماه آشوریان و به عنوان ماه شکرگزاری، فراوانی و نعمت است و در این ماه کشاورزان با برداشت محصولات کشاورزی خود به وفور نعمت می رسند.

جام تموز آشوریان از 33 سال قبل تاکنون در شهر ارومیه آغاز شده و مدت 16 سال است به صورت بین المللی با حضور تیم های خارجی برگزار می شود.

انتهای پیام/ب

برچسب ها: کشور ، ایران ، ورزشی ، امنیت ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.