رئیس منطقه کردستان عراق با هیئتی از سنای آمریکا به ریاست سناتور کوری بوکر دیدار کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی ریاست منطقه کردستان عراق؛ مسعود بارزانی در این دیدار که روز چهارشنبه در منطقه صلاح الدین کردستان عراق برگزار شد، گفت: کمک نظامی ارتش آمریکا به نیروهای پیشمرگه تاثیر زیادی در پیروزی‌‌ها داشته است.

به گفته وی هماهنگی دقیق ارتش آمریکا و نیروهای پیشمرگه نمونه موفقیت‌آمیزی بود که در نهایت افسانه گروه تروریستی داعش را در هم شکست بدون آنکه حتی یک مکان غیرنظامی هدف قرار بگیرد.

بارزانی افزود: مردم کردستان اعتقاد کاملی به همزیستی دارند و مشکل طایفه‌گری در فرهنگ این مردم جایی ندارد و آنان در مناقشات طایفی منطقه به طرف دعوا تبدیل نمی‌شوند.

رئیس اقلیم کردستان عراق درباره بحران آوارگان نیز تصریح کرد: مردم کردستان بر اساس وظیفه‌ای انسانی آوارگان را پذیرفتند و به آنان کمک کردند. اما دولت عراق دربرابر مشکل آوارگان مسئولانه رفتار نکرد و جامعه بین‌الملل نیز در زمینه کمک به آنها سهل‌انگار بوده است.

مسعود بارزانی همچنین گفت: اجرای حق تعیین سرنوشت مردم کردستان صلح‌آمیز، از طریق گفتگو و با هدف ممانعت از عمیق‌تر شدن مشکلات صورت می‌گیرد. همچنین به قصد ایجاد صلح و احیای برادری خواهد بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار