با آب به جنگ دشمن تناسب اندام بروید

تحقیقات بسیاری نشان می‌دهد کاهش مصرف نوشیدنی‌های پرکالری حتی به میزان جزئی و جایگزین کردن آن با آب می‌تواند نقش بسزایی در سلامتی افراد داشته باشد.

به گزارش خبرنگار کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، مصرف نوشیدنی‌های پرشکر در آمریکا به معضلی بزرگ تبدیل شده است به طوری که نصف جمعیت این کشور روزانه مقدار فراوانی نوشیدنی‌های پرکالری مثل نوشابه، قهوه‌های پرشکر و نوشیدنی‌های انرژی‌زا مصرف می‌کنند.

دانشمندان در تحقیقی تاثیر جایگزین کردن نوشابه با آب را مورد بررسی قرار دادند. نتایج این مطالعه نشان داد افرادی که تنها یک بار در روز نوشیدنی پرکالری و دارای شکر مصرف می‌کنند، در صورت جایگزین کردن آن با آب می توانند از نارسایی‌های قلبی عروقی، دیابت و اضافه وزن جلوگیری کنند.

سازمان بهداشت جهانی در گزارشی اعلام کرد: مصرف روزانه قند نباید از 10 درصد کل کالری بدن فراتر رود. این در حالی است که مردم آمریکا با مصرف روزی یک یا دو قوطی نوشابه حجم فراوانی از قند وارد بدنشان می‌کنند.

محققان دانشگاه هاروارد طی مطالعه‌ای دریافتند از هر 4 شهروند آمریکایی یک نفر روزانه بیش از 200 کالری صرفاً با مصرف نوشیدنی‌های پرشکر مثل نوشابه، قهوه و نوشیدنی‌های انرژی‌زا کسب می‌کند.

لازم به ذکر است هر 567 گرم نوشابه حاوی 15 تا 18 قاشق چایخوری شکر و 240 واحد کالری است که برای بر هم زدن یک رژیم غذایی سالم کافی است.

منبع: Medical Daily

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار