رکورد کشف 643 گونه جانوری آبزی در یک جزیره کوچک

یک گروه حفاظت بین‌المللی از شناسایی بیش از 640 گونه جانوری آبزی در آب‌های جزیره "آتائورو" در تیمور شرقی خبر داد.

رکورد کشف 643 گونه جانوری آب زیستی در یک جزیره کوچکبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه گاردین؛ آتائورو (Atauro Island) جزیره ای کوچک در کشور تیمور شرقی است که رکورد بیشترین تنوع آبزیان جهان را در اختیار دارد.

این جزیره در 24 کیلومتری شمال شهر دیلی پایتخت تیمور شرقی قرار دارد و قابلیت تبدیل شدن به پیشرفته‌ترین صنعت اکوتوریسم جهان را دارد.

مطالعات جدید یک تیم حفاظت بین‌المللی نشان می‌دهد آب‌های ساحلی این جزیره بیشترین تنوع گونه‌های جانوری آبزی را در خود جای داده‌اند. بررسی‌های انجام شده در 10 منطقه صخره‌ای اطراف جزیره حاکی از آن است که در هر منطقه به طور متوسط بیش از 250 گونه ماهی صخره وجود دارد. درمجموع محققان موفق به کشف و شناسایی 642 گونه جانوری آبزی جدید شدند. دانشمندان برای شناسایی این حجم از گونه‌های جانوری، بیش از 10 هزار غواصی در آب‌های مثلث مرجانی جزیره انجام داده‌اند.

رکورد پیشین متعلق به منطقه‌ای در غرب پاپوآ با 216 گونه جانوری آبزی بود.

به گفته محققان، بیشترین تنوع آبزیان در مناطق مرجانی یافت می‌شود. مثلث مرجانی جزیره آتائورو نیز بیشترین تنوع گونه‌های جانوری را در خود جای داده است. به باور کارشناسان، با تبدیل این منطقه با پارک دریایی می‌تواند زمینه را برای گسترش صنعت اکو توریسم فراهم کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار