شیراز،

پرهیز از 2 قطبی شدن انتخابات آینده

دوقطبی شدن فضای سیاسی در انتخابات آینده تهدیدی جدی برای کشور است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛به نقل از اداره كل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس،مدیرکل سیاسی وزارت کشور دیشب در جمع فعالان احزاب در شیراز افزود: از همه فعالان سیاسی انتظار داریم به این موضوع توجه کنند زیرا مخالفان و منافقان از شکاف ها و اختلافات قومی و مذهبی برای ضربه زدن به کشور استفاده خواهند کرد.

محمد امین رضازاده در جمع فعالان احزاب استان فارس در شیراز با اشاره به این كه دولت در انتخابات 92 شعار اعتدال را مطرح كرد و مورد اقبال مردم قرار گرفت، ادامه داد: دولت تدبیر و امید با رویكرد تعامل مثبت با جهان و همسایگان در بحث برجام به نتیجه مطلوبی رسید و در سیاست داخلی رویكرد استفاده از همه ظرفیت های داخلی و همه گرایش ها در مدیریت ها را مطرح كرده و همكاری با همه افراد شایسته و كارآمد را شروع كرده است.

رضازاده با اشاره به این كه استقرار خانه احزاب می تواند موجب گسترش فعالیت احزاب شود، اظهار داشت: یكی از كارهای این دولت احیای خانه احزاب بعد از 10 سال بود كه با تلاش وزیر كشور و همكاری همه احزاب بستر برای فعالیت خانه احزاب فراهم شد.

وی با بیان این كه رئیس جمهور تعهد كرده بود كه از همه افراد شایسته در دولت اعتدال استفاده شود، گفت: در كابینه ایشان هم اصلاح طلبان، هم اصول گرایان و هم افرادی كه در این دو گروه نبودند حضور داشتند.

رضازاده با اشاره به این كه آنچه بر اصول تفكر رئیس محترم جمهوری حاكم است، منافع ملی و منافع مشترك همه علاقه مندان نظام است، گفت: با مشاركت و همبستگی همه احزاب، جناح ها و اقوام می شود كشور را به امنیت كامل و پایدار رساند.

مدیركل سیاسی وزارت كشوربا بیان این كه دولت تدبیر و امید در زمینه توجه به همه سلایق سیاسی همت كرده است، ادامه داد: در انتخابات گذشته گفتمان تحریم در داخل و خارج از كشور وجود نداشت و همه نیروهای داخل نظام در انتخابات مشاركت كرده و در شرایطی امن و سالم این انتخابات برگزار شد.

مدیركل سیاسی وزارت كشور با اشاره به این كه نهادینه كردن گفتمان همزیستی و تحكیم آرامش پویای سیاسی مورد توجه دولت تدبیر و امید قرار دارد، افزود: توقف نزاع های كاذب و بی حاصل و رقیق كردن مرز های رقابت بین جناح های كشور از جمله دستاوردهای دولت تدبیر و امید بوده است.

رضازاده با تاكید بر این كه دولت یازدهم تلاش كرده است فضاها را سیاسی و اجتماعی كرده و از امنیتی شدن مسائل خودداری می كند، گفت: دولت تدبیر و امید برای حاكمیت اخلاق سیاسی در همه عرصه ها از جمله رابطه دولت با ملت و دولت با نخبگان تلاش كرده است.

مدیركل سیاسی وزارت كشور اظهار داشت: همه نامزدهای انتخابات نامزدهای نظام اسلامی محسوب می شوند كه دارای اختلاف سلیقه هایی هستند و مردم آن ها را انتخاب می كنند.

رضازاده با تاكید بر این كه باید تلاش كنیم احزاب شناسنامه دار حول قانون فعالیت كرده و در خصوص عملكرد خود نیز پاسخگو باشند، افزود: توجه به اخلاق سیاسی در انتخابات و عبور نكردن از مرزهای اخلاقی باید مورد توجه قرار داشته باشد.

وی توجه به منافع و استراتژی ملی را توسط احزاب خواستار شد و افزود: احزاب تاكنون به منافع ملی توجه كرده اند؛ چنانكه هیچ حزبی بر علیه برجام اقدامی نكرد زیرا می دانستند كه مسئله ای ملی است كه توسط دستگاه سیاست خارجی كشور در حال پیگیری است.

انتهای پیام/ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار