معاون وزیر صنعت گفت: تهران به چهار سایت نمایشگاهی نیاز دارد و توافقاتی در این خصوص با وزارت راه و شهرسازی و شهرداری انجام شده است.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان حسین اسفهبدی معاون وزیر صنعت و مدیر عامل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی در جریان بازدید از باشگاه خبرنگاران جوان،گفت:تهران به چهار سایت نمایشگاهی نیاز دارد و توافقاتی در این خصوص با وزارت راه و شهرسازی و شهرداری انجام شده است.

وی با بیان اینکه در خصوص برپایی نمایشگاه سوم در فرودگاه بین المللی امام خمینی اقدامات لازم در حال انجام است، افزود:مکان سایت نمایشگاهی چهارم نیز هم اکنون توسط کارشناسان و مشاوران در حال بررسی است تا مشکلی لز نظر مسائل ترافیکی و امکانات حمل و نقل نداشته باشد.

تهران به چهار سایت نمایشگاهی نیاز دارد/ایران به دنبال برگزاری اکسپو

اسفهبدی در خصوص واگذاری مدیریت نمایشگاه به بخش خصوصی بیان کرد: از این مساله اطلاع ندارم چرا که در آن زمان مسئول نبوده ام.

وی در خصوص واگذاری مدیریت نمایشگاه به صورت پیمان مشارکتی به بخش خصوصی که سالها پیش بحث آن مطرح بود، بیان کرد: از این مساله اطلاع ندارم چرا که در آن زمان مسئول نبوده ام.


** نمایشگاه خودرو در شهر آفتاب برگزار می شود

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه در شهر آفتاب گفت: با توجه به هزینه ساخت نمایشگاه در شهر آفتاب باید بخشی از نمایشگاه ها از مرکز تهران به سمت شهر آفتاب برود و در این خصوص جلساتی برگزار نموده کرده و به زودی این مصوبه نهایی می شود.

مدیر عامل شرکت نمایشگاه های بین المللی با بیان اینکه نمایشگاه خودرو قابلیت برگزاری در مکان دیگری را دارد، بیان کرد:برخی دیگر از نمایشگاه نیز قرار است به نقاط دیگری منتقل شود که اسامی آنها به زودی اعلام می شود.

تهران به چهار سایت نمایشگاهی نیاز دارد/ایران به دنبال برگزاری اکسپو

معاون وزیر صنعت در پاسخ به این سوال که ورود شهرداری به بحث برپایی نمایشگاه چقدر فنی است ،تاکید کرد: نمایشگاه یک صنعت و کار تخصصی در دنیا به شمار می رود ضمن آنکه هم اکنون 5 درصد مدیریت نمایشگاه ها از سوی بخش دولتی و 95 درصد توسط بخش خصوصی انجام می شود.


 **ترافیک محدوده به برگزاری نمایشگاه ارتباطی ندارد

اسفهبدی در خصوص ایراداتی که به برگزاری نمایشگاه مختلف در این سایت گرفته می شود و ارتباط آن به بار ترافیکی منطقه نیز گفت:ما اعتقادی نداریم ترافیک این منطقه به علت برگزاری نمایشگاه است؛ در حال حاضر نمایشگاهی برگزار نیست اما با مراجعه مناطق نیایش، چمران، سئول و سایر مسیرهای منتهی به نمایشگاه شاهد ترافیک هستیم.
 
تهران به چهار سایت نمایشگاهی نیاز دارد/ایران به دنبال برگزاری اکسپو


مدیر عامل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی افزود: برگزاری نمایشگاه در افزایش بار کمی تاثیر گذار است چراکه این منطقه پتانسیل ترافیکی را داراست. تنها می تواند تاثیر گذار باشد؛ کما اینکه در محدوده سالن اجلاس سران با همکاری شهرداری و راهنما رانندگی مسیر جدیدی تعبیه شد که باعث شد ترافیک در آن محدوده به طور کلی رفع شود.


 ***درخواست ایران برای برگزاری نمایشگاه اکسپو

در ادامه این نشست مدیر عامل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی به اکسپو 2017 قزاقستان اشاره کرد و افزود:اولین اکسپو پیش رو در قزاقستان در خصوص انرژی های نو است و بعد از آن در سال 2020 اکسپو ایی در دبی برگزار می شود که امیدواریم با کمک رسانه ملی و سایر رسانه ها دو اکسپوی پیش رو را با موفقیت پشت سر بگذاریم.
 
وی تصریح کرد:برای اکسپوی کشور قزاقستان تاکنون 17 جلسه ستاد ملی در تهران برگزار شده است که البته هنوز به طرح نهایی نرسیده ایم چراکه نمایشگاه اکسپوی قزاقستان کوچک است.

تهران به چهار سایت نمایشگاهی نیاز دارد/ایران به دنبال برگزاری اکسپو

اسفهبدی در ادامه به درخواست کشور برای میزبانی اکسپو اشاره کرد و ادامه داد:در این راستا به دبیر کل اکسپو جهان نامه ای نوشته شده است و قول مساعدت در این خصوص به ایران داده شده است و امیدواریم که این امر به زودی به ثمر بنشیند.

وی در آخر به تخلفات نمایشگاهی اشاره کرد و تصریح کرد:برخی وارد کنندگان با تطمیع کارشناسان خود را تولید کننده داخلی معرفی می کنند تا پول کمتری بابت اجاره غرفه بپردازند که در این خصوص دستورالعمل هایی را اتخاذ و تیم های بازرسی زیادی نمایشگاه های درحال برگزاری را رصد می کنند.
 

 
انتهای پیام /

برچسب ها: اسفهبدی ، معاون ، نشست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار