روستاهای در معرض طوفان شن در سیستان امدادرسانی شدند.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،اززاهدان،؛مدیرکل مدیریت بحران سیستان و بلوچستان گفت: بدنبال طوفان شن ناشی از بادهای 120 روزه که از 25 مرداد در منطقه سیستان شدت گرفته است نیروهای امدادی هلال‌احمر در منطقه حضور یافتند.

اربابی  افزود: نیروهای امدادی در شهرستان هامون و روستاهایی که کانون حرکت شن‌های روان هستند مستقر شدند و به شهروندان سیستانی امدادرسانی کردند. 

وی با اشاره به اینکه کار امدادرسانی همچنان ادامه دارد، افزود: در این راستا جمعیت هلال‌احمر به حدود 3 هزار نفر خدمات امدادی ارائه کرده است که از جمله این خدمات توزیع 558 بسته غذایی و یک‌هزار و 400 عدد ماسک می‌باشد. 

اربابی با اشاره به اینکه امدادرسانی در پنج روستای منطقه سیستان با توجه به جغرافیای مستعد طوفان و گردو خاک  توسط 10 تیم امدادی ارائه شده است تصریح کرد: اجتناب از بادهای 120 روزه سیستان امکانپذیر نیست و در این شرایط  افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی یا ریوی، کودکان و سالمندان در معرض خطر قرار می‌گیرند. 

وی گفت: بر طبق پیش‌بینی‌های هواشناسی وزش باد همراه با گرد و خاک در سیستان همچنان تا پایان هفته در سیستان ادامه دارد که لازم است کودکان، سالمندان و بیماران در صورت لزوم از منزل خارج نشوند تا در معرض آسیب قرار نگیرند. 

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار