گودرزی از آماده شدن نسخه نهایی مستند زندگی «پروفسور یلدا» خبر داد.

عبدالحمید گودرزی کارگردان تئاتر و مستندساز در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص آخرین وضعیت مستند «پروفسور یلدا» گفت: نسخه نهایی این مستند تهیه و آماده پخش است.

وی در مورد علت همکاری خود با این پروژه بیان کرد: از طرف معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی، پیشنهاد ساخت زندگی «پروفسور یلدا» به من داده شد و همکاری ما شکل گرفت.

وی افزود: تمام کارهای تحقیق و پژوهش این اثر را به شخصه انجام دادم که مدت دو هفته طول کشید. در این راستا با پروفسور یلدا جلسات متعددی داشتم و قبل از آن مصاحبه‌هایی که انجام دادند، فیلم های آرشیوی ،کتاب های وی و...را دنبال کردم.

وی ادامه داد: پانزدهم تیر اولین جلسه فیلمبرداری این مستند آغاز شد و بیستم مرداد نسخه نهایی را تحویل دادیم.

این کارگردان از روند تولید «پروفسور یلدا» عنوان کرد: در کل از ابتدا تا زمان نسخه نهایی روند تولید این اثر بسیار راضی کننده بود اما بخش اعظم جذابیت و ارزش کاری آن به وجود خود پروفسور برمی گردد؛ چون بسیار شخصیت فوق‌العاده‌ای دارند و هرنکته‌ای که در مورد او وجود دارد فراتر از گفتن‌ها، شنیدن‌ها و نوشتن‌هاست.

گودرزی در پاسخ به این سوال که آیا مستند «پروفسور یلدا» راوی دارد، خاطرنشان کرد: روایت این مستند را خودم برعهده دارم.

گفتنی است؛ مجموعه مستند «مفاخر پزشکی» شامل 13 قسمت 20 دقیقه‌ای است که در مورد مفاخر پزشکی ایران ساخته می‌شود و «پروفسور یلدا» به عنوان اولین قسمت آن خواهد بود.
 
محتوای این مجموعه در مورد پزشکانی است که از لحاظ اخلاقی، بارعلمی، خدمات پزشکی و تدریس شاخص هستند. 



انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار