عضو کمیسیون امنیت ملی نسبت به استقرار هواپیماهای روسیه در پایگاه نوژه همدان واکنش نشان داد.

آیا اقدامات پیشگیرانه برای قراردادن فضای آسمانی در اختیار هواپیماهای روسیه انجام شده است؟/تا چه میزان به نوسانات سیاسی و رفتاری روسیه می‌توان اعتماد کرد

 به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  حشمت‌الله فلاحت پیشه نماینده مردم اسلام آباد غرب در صحن علنی امروز چهارشنبه 27 مرداد طی تذکری براساس ماده 110 آیین نامه خطاب به رئیس مجلس گفت: این ماده در مورد نطقی است که رئیس مجلس می‌تواند در ابتدای صحن علنی داشته باشد.

وی در ادامه خطاب به لاریجانی گفت: شما براساس اصل 146 و 176 قانون اساسی با ملاحظه‌ای نسبت به تذکر بنده پاسخ دهید زیرا اکنون بحث استقرار هواپیماها در پایگاه نوژه همدان و یکسری اقدامات مطرح است.

فلاحت پیشه تأکید کرد: طبق اصل 146 قانون اساسی استقرار هرگونه پایگاه خارجی در کشور حتی برای موارد صلح آمیز نیز ممنوع است اما شاید این اقدام براساس بند 1 اصل 176 که جزو وظایف شورای عالی امنیت ملی است انجام شده که البته این هم جزو وظایف است و نه اختیارات.

نماینده مردم اسلام آباد غرب خاطر نشان کرد: روسیه کشوری است با سیاست خارجی بسیار متفاوت و بعضا متلاطم و پر نوسان، سال 1990 میلادی یک نفر قدرت دارد و در سال 91 میلادی با کشورهای غربی در مورد مسائل منطقه همکاری می‌کند بعد از آن در سال 94 میلادی روسیه عضو طرح مشارکت برای ناتو می‌شود و این در حالیست که یک زمانی در مقابل آنها قرار داشت.

وی با تأکید بر اینکه روسیه ملاحظات سیاسی خاص خود را دارد افزود: جمهوری اسلامی ایران کشوری است که هرگاه با بحرانی مواجه شده هر دو طرف شرقی و غربی در مقابلش بوده‌اند و این اولین باری است که چنین امکانی در اختیار یک قدرتی قرار داده می‌شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان اظهار داشت: بنده خواهش می‌کنم که شما طبق اصل 110 آیین نامه توضیح دهید که آیا اقدامات صیانتی لازم در این میان وجود دارد؟ چقدر می‌توان اعتماد کرد به نوسانات سیاسی در رفتار آینده روس‌ها که ما اینطور فضای آسمانی خود را در اختیار آنها گذاشته‌ایم.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار